Nasza oferta Folder Brown
Działalność statutowa (Komisje) Folder Brown

Dzialalnosc

Kalendarz nadchodzących imprez:

<< maj 2025 >>
pwścpsn
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Imprezy

Zabytki
VI Rajd Rembertowski – relacja
14 maja 2025

VI Rajd Rembertowski – relacja

W niedzielę, 27 kwietnia 2025 roku, odbył się VI Rajd Rembertowski, organizowany przez Komisję Pojazdów Zabytkowych. Wydarzenie zainaugurowało sezon Mistrzostw Okręgu Warszawskiego Pojazdów Zabytkowych oraz Turystycznego Pucharu 126p.
W przeciwieństwie do pięciu poprzednich edycji, trasa rajdu nie przebiegała w warszawskim Rembertowie, lecz w miejscowości o tej samej nazwie, położonej w Gminie Tarczyn. Uczestnicy mieli okazję odbyć malowniczą wycieczkę wśród kwitnących sadów i pól rzepaku.
Na trasie o długości około 80 kilometrów zawodnicy poszukiwali retro-etykiet od napojów produkowanych w czasach PRL, co nawiązywało do bogatej tradycji przetwórstwa owocowego w regionie. Po drodze zobaczyli także mniej znane, lecz interesujące zabytki, takie jak XVIII-wieczny kościół w Rembertowie, opuszczony dwór w Drozdach oraz nieużytkowaną stację kolejową w Tarczynie.

Dodatkowe atrakcje obejmowały konkurencje zręcznościowe dopasowane do charakteru imprezy. Jedna z nich polegała na szybkim ułożeniu układanki w kształcie pojazdu rolniczego Tarpan – nawiązującej do ręcznej produkcji tego samochodu, niegdyś popularnego wśród sadowników. Kolejna wymagała precyzji: uczestnicy mieli za zadanie zestrzelić plastikowe jabłka przy użyciu zabawkowego karabinu. Inna z konkurencji sprawdzała wiedzę historyczną – należało rozpoznać samochody używane przez byłych prezydentów Rzeczypospolitej.

Nieodłącznym elementem rajdów o randze mistrzowskiej są również próby sportowo-zręcznościowe. Dzięki uprzejmości pracowników Urzędu Gminy Tarczyn, zorganizowano je na terenie miejskiego targowiska. Widowiskowe przejazdy przyciągnęły licznych widzów.

VI Rajd Rembertowski – galeria

Wyniki rajdu:
• Klasyfikacja generalna (samochody): Michał Leśniewski i Piotr Sidorowicz (Ford Taunus, 1966), Automobilklub Polski.
• Najlepszy motocyklista: Jakub Cieńkowski (MZ ES250/2), KDM Magnet.
• Najlepszy czas próby SZ (motocykle): Jakub Cieńkowski (MZ ES250/2), KDM Magnet.
• Najlepszy czas próby SZ (samochody): Jan Kasprzycki (Autobianchi A112, 1971), Automobilklub Polski.
• Nagroda za konkurs elegancji: Jakub Dziedzic i Damian Fabisiak (Lancia Beta Montecarlo), Automobilklub Polski.

Komandor imprezy dziękuje zawodnikom oraz wszystkim osobom zaangażowanym w organizację rajdu.
Piotr Licau
Komandor, Komisja Pojazdów Zabytkowych AP

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
Call Now Button