Komisja Sportów Popularnych i Turystyki zakończyła udany sezon 2017 najbardziej nieprzewidywalną imprezą czyli „Uczestnicy-Organizatorom 2017”.
No i stało się! Sezon turystyczny 2017 w Automobilklubie Polski miłym akcentem, czyli imprezą UO 2017 zakończony. W imprezie wystartowało 15 (najodważniejszych) załóg i, co nie zdarza się zawsze, tyle samo załóg naliczyliśmy na mecie. Przy okazji sprawdziły się założenia organizatora, że próbę sprawności można przeprowadzić używając dwóch, a nawet tylko jednego „pachołka”! Dodatkowo sędzia nie musi przez godzinę marznąć i wymachiwać chorągiewką, a może w cieple sędziowskiego auta kontrolować i oceniać przejazdy zawodników. A nawet oceniać wartość artystyczną ich przejazdów.
Cóż więcej opowiadać? Nie da się zajrzeć do każdego auta i do każdej załogi. Z zeznań zawodników zabawa była niezła. A dla wszystkich, którzy jeszcze jadą (?!), poniżej komplet materiałów rajdowych.
Dziękujemy za uczestnictwo i zapraszamy na imprezy Komisji Sportów Popularnych i Turystyki AP w 2018 roku. Zapewniamy doskonałą zabawę, ale też niezłe szkolenia nawigacyjne i bogate wrażenia turystyczne!
UO 2017 – Próby sprawności (+artystycznie)
UO 2017 – Komplet materiałów rajdowych (uwaga: zmiana w itinererze D2)
Żeby powiał gwałtowny wiatr rywalizacji, graniczący z huraganem, uprzejmie informujemy, że do objechania na niedzielnej imprezie są:
– załoga nr 14 – Piotr Waśkiewicz/Mateusz Waśkiewicz – aktualni Mistrzowie Polski w Turystycznych Samochodowych Mistrzostwach Polski PZM 2017,
– załoga nr 16 – Piotr Miszczak/Aleksandra Ekiel – zdobywcy Nawigacyjnego Pucharu Polski PZM 2017,
– załoga nr 9, której kierowca – Wojciech Sobczyk zajął III miejsce w Nawigacyjnym Pucharze Polski PZM 2017 , natomiast pilot Leszek Karaś został II Wicemistrzem Polski w Turystycznych Samochodowych Mistrzostwach Polski PZM 2017,
– załoga nr 5 – Paweł Podbielski/Joanna Podbielska – zdobywcy tytułu II Wicemistrza w Turystyczno-Nawigacyjnych Mistrzostwach Okręgu Warszawskiego PZM 2017,
…. czego życzymy pozostałym startującym załogom. JEST Z KIM WYGRAĆ!
Z ostatniej chwili:
Weryfikacja trasy U-O 2017 trwała 2 ostatnie dni (właściwie nie wiadomo po co, skoro organizator i tak ma zawsze rację!). Trasa z założenia miała być bardzo łatwa i … znowu nie wyszło! Na wszelki wypadek zaopatrzcie się w śpiwory i jakiś trzydniowy zapas żywności, szczególnie zadbajcie o dzieci! Jakby co, to pytajcie na odprawie o telefon ratunkowy (oczywiście jak na 112 nie da rady). Impreza jest zgłoszona na policję (podwyższone ryzyko), więc można w razie czego tam szukać pomocy, ale na własne ryzyko, bo oni mają paralizatory.
Organizatorzy radzą aby załogi trenowały swoje zdolności intelektualne. Myślimy, że rozwiązanie 3 krzyżówek dziennie może pozwolić na przejechanie … nie, nie całej trasy, ale sporej jej części. I oczywiście już od wejścia do Klubu, trzeba się mieć na baczności. Organizatorzy to osoby wiekowe i nie muszą mieć poczucia humoru. Można powiedzieć, że są nawet zgryźliwi (no, może nie wszyscy z 9 osobowej załogi). Mimo to serdecznie zapraszamy w niedzielę!
A i jeszcze o próbach sprawności. Całkiem nowe podejście do tej rywalizacji może Was trochę zaskoczyć. Ale na pewno takich finezyjnych prób jeszcze nigdy nie jechaliście! O wszystkim dowiecie się w niedzielę. Możemy tylko zdradzić, że sędzia oprócz czasu przejazdu próby może Wam dodać (albo odjąć) punkty za wrażenia artystyczne podczas jej pokonywania. Tak więc kombinujcie czym możecie go zachwycić. Ustaliliśmy tylko wspólnie, że podwójny axel i potrójny salhow będą niedopuszczalne. Sędzia od prób uparcie twierdził że poczwórny Radeberger (tzw. czteropak) jest w stanie przyjąć, więc to można.
Z niecierpliwością czekamy na Was :).
Za oknami smutno, deszcz i ziąb, ale właśnie dlatego zapraszamy wszystkich o gorących sercach i dużym poczuciu humoru – 26 listopada – na tą właśnie imprezę. A w tym roku będzie inaczej niż kiedykolwiek. Z różnych przyczyn (losowych, rodzinnych, organizacyjnych, z lenistwa, z nudów, etc.) nie udało nam się nakłonić zeszłorocznych zwycięzców do jej zorganizowania. I już była prawie odwołana, gdy nagle … znaleźli się szaleńcy do roboty.
Na co możecie liczyć? Nikt nie wie, nawet organizatorzy. Dlatego warto przyjechać i przeżyć to na własnej skórze.
Pamiętajcie: organizator ma zawsze rację. Szczególnie na „Uczestnikach”. Zawsze jednak można negocjować.
Regulaminu szczegółowego nie ma! (ogólny jest tutaj). Próby sprawności będą, choć mogą zaskoczyć swoją finezją.
Ogólnie jazda wg zasad, choć te zasady muszą być podparte inteligencją! Odcinki do przejechania – sztuk 2. Trochę zwiedzania (może nie będzie śnieżycy)! BRD po mecie.
Uczestnictwo w imprezie na pewno zapewni poprawę umiejętności prowadzenia pojazdu, ewidentnie pogłębi stan wiedzy o przepisach ruchu drogowego, stanowczo da poczuć smak rywalizacji, a przede wszystkim zapewni odpowiednią dawkę adrenaliny w niedzielne przedpołudnie, podczas wspaniałej zabawy.
Załogę startową stanowi kierowca i pilot. Wskazany jest udział osób towarzyszących. Co cztery (?) głowy to nie dwie!
Pojazd zgłoszony do imprezy musi posiadać ważne ubezpieczenie OC oraz ważne badanie techniczne.
Przewidywany Harmonogram:
godz 9:30 – odprawa
godz 9:45 – start do 1. próby sprawności
godz 10:00 – przewidywany start do 1. odcinka
… a później, jak los pozwoli.
Po mecie przewidywany ciepły posiłek (ale bez szaleństwa). Puchary – tak! Medale – tak! Nagrody – jak starczy kasy!
Zasady uczestnictwa i formularz zgłoszenia
A teraz najważniejsze:
Organizatorem Rajdu jest: Komisja Sportów Popularnych i Turystyki Automobilklubu Polski.
Komandorzy Rajdu: Benedykt Chądzyński, Jerzy Trzaska, Andrzej Kołodziejski
Autorzy trasy i prób: Benedykt Chądzyński, Jerzy Trzaska, Andrzej Kołodziejski
Kierownik prób SZ: Andrzej Kołodziejski
Komisja obliczeń: Benedykt Chądzyński, Jerzy Trzaska
… razem będzie z 9 osób 🙂
Zapraszamy wszystkich do wspólnej zabawy!