Bardzo trudny tegoroczny Rajd Świdnicki ze zmienną pogodą i ruletką oponiarską zebrał swoje żniwo. Spośród 158 kierowców, którzy stanęli na starcie do pierwszego odcinka specjalnego rajd ukończyło zaledwie 76!
2 Runda WRPP padła łupem aktualnie urzędującego Mistrza Polski Adriana Klimasa (Ford Focus MKII RS WRC). Zawodnik zespołu Killaz Motorsport wygrał 6 z 9 odcinków specjalnych i w klasyfikacji generalnej pokonał swojego kolegę zespołowego Adriana Sadowskiego(Skoda Fabia R5 evo) różnicą +10,57 sekundy.
Trzecie miejsce ze startą +41,23 sekundy również za kierownicą Skody Fabii R5 evo zajął Marcin Piękoś (AUTOMOBILKLUB POLSKI WRT). Czołową piątkę uzupełniają zawodnicy Killaz Motorsport Piotrek Sajdak za kierownicą Skody Fabii R5 evo oraz Paweł Stener za sterami Forda Fiesty Rally 2.
W klasyfikacji generalnej Wirtualnego Rajdowego Pucharu Polski na prowadzeniu umocnił się Adrian Klimas, który zgromadził 60 pkt. Drugie miejsce zajmuje Adrian Sadowski z dorobkiem 41 pkt. a po piętach depcze mu Marcin Piękoś ze stratą 8 pkt.
W klasyfikacji zespołowej Killaz Motorsport przewodzi całej stawce z dorobkiem 291 pkt. drugie miejsce zajmuje AUTOMOBILKLUB POLSKI WRT, na którego koncie widnieje 211 pkt., podium zamyka AK-Sport Rookie Rally Team 147 pkt.
Przechodzimy już do najmocniejszych samochodów dopuszczonych do rywalizacji, czyli tzw. starych WRC. Stawce przewodzi niekwestionowany lider Adrian Klimas, drugie miejsce w rajdzie zajął Piotr Walczak (AUTOMOBILKLUB POLSKI WRT). Kierowca Citroena C4 WRC stracił 1:41:28 sekundy do lidera, natomiast na trzecim stopniu podium za kierownicą Forda Focusa MKII RS WRC rajd ukończył Michał Kruk(Car Speed Racing RBR Team) ze stratą 16,01 sekundy do Piotrka. Warto również dodać iż dobre tempo do 8 odcinka specjalnego prezentował Jakub Marnik (AUTOMOBILKLUB POLSKI WRT). Kierowca Forda Foucsa MKII RS WRC zajmował świetne drugie miejsce w klasie WRC oraz piąte w klasyfikacji generalnej rajdu. Niestety wypadł z trasy na przedostatnim odcinku specjalnym rajdu i nie ukończył zawodów. Klasyfikacja generalna w klasie WRC prezentuje się następująco Adrian Klimas 60 pkt., Piotr Walczak 40 pkt. oraz Mirosław Kowal 22 pkt.
Adrian Sadowski wygrywa rajd w klasie RC2 i umacnia się na prowadzeniu w klasie. Drugie miejsce ze stratą 30,66 sekundy przypadło Marcinowi Piękosiowi, który również zajmuje drugie miejsce w klasyfikacji generalnej klasy i traci do Adriana 17 pkt. Podium uzupełnia Piotr Sajdak ze stratą 1:06:45 sekundy do lidera oraz z dorobkiem 33 pkt zajmuje trzecie miejsce w klasyfikacji klasy RC2. Pozostali kierowcy AUTOMOBILKLUBU POLSKI WRT w klasie RC2 zajęli następujące lokaty: Marcin Pyszny(Ford Fiesta Rally 2) miejsce 7. Michał Czernicki (Skoda Fabia R5 evo) miejsce 8. oraz Adam Mendoń (Ford Fiesta R5) miejsce 24. Do 4 odcinka specjalnego świetne 5 miejsce zajmował Piotr Gazda (Ford Fiesta Rally 2), niestety wypadek spowodował iż Piotrek musiał wycofać się z rywalizacji.
Przechodzimy już do klasy RC3 gdzie nasz zawodnik Artur Hazuka za kierownicą Hondy Civic Type R zwycięża Rajd Świdnicki z przewagą zaledwie 1,85 sekundy nad drugim Adamem Węglowskim (IS RACING) w bliźniaczej Hondzie ! Na trzecim miejscu rajd kończy Szymon Guźliński (ComFix Rally Team) i tym samym pierwsza trójka mieści się w zaledwie 6,25 sekundy ! Wspaniałą walkę zafundowali nam kierowcy tej klasy ! Na 10 miejscu rajd ukończył Tomasz Rajewski (AUTOMOBILKLUB POLSKI WRT), niestety rajdu nie ukończył Krzysztof Piterak (AUTOMOBILKLUB POLSKI WRT) wypadek na 4 odcinku specjalnym wykluczył go z dalszej rywalizacji. W klasyfikacji generalnej w klasie RC3 prowadzenie obejmuje Artur Hazuka z dorobkiem 48 pkt. drugie miejsce zajmuje Rafał Ruszkiewicz (Killaz Motorsport) 32 pkt. a podium uzupełnia Adam Węglowski 30 pkt.
W klasie RC4 rajd pada łupem Michała Ungeheuera (Killaz Motorsport) kierowca Peugeota 208 Rally4 o 35,63 sekundy wyprzedził Dawida Kowalskiego (Car Speed Racing RBR Team) w bliźniaczym Peugeocie. Trzecie miejsce zajął Michał Łukasik (Killaz Motorsport), kierowca Forda Fiesty Rally 4 zameldował się na mecie ze stratą 52,19 sekundy do lidera. 6 miejsce w klasie zajął Mariusz Domanus (AUTOMOBILKLUB POLSKI WRT). Pozostali zawodnicy naszego zespołu w klasie RC4 tzn. Piotrek Banaszek, Kamil Knap, Justyna Rajewska i Oskar Maćkowiak niestety nie ujrzeli mety na rynku w Świdnicy. Klasyfikacja generalna klasy wygląda następująco: Damian Skupień 44 pkt a na drugim miejscu ex aequo Michał Majewski (Killaz Motorsport) oraz Michał Ungeheuer z dorobkiem 30 pkt.
W klasie samochodów historycznych Bartłomiej Kowalczyk (AK-Sport Rookie Rally Team) wygrywa swój pierwszy rajd w cyklu WRPP, kierowca Toyoty Celici 2000GT-FOUR RC (ST185) awansuje na 3 miejsce w klasyfikacji generalnej klasy h/a. Na drugim miejscu ze stratą zaledwie 2,47 sekundy kończy Bartek Dziok (AK-Sport Rookie Rally Team) w bliźniaczej Toyocie. Trzecie miejsce za kierownicą Subaru Imprezy 555 ze stratą 15,59 sekundy do lidera zajmuje Maciej Mynarski (AUTOMOBILKLUB POLSKI WRT). Tuż za plecami Maćka rajd kończy Dariusz Jakubczyk (AUTOMOBILKLUB POLSKI WRT). 8 miejsce tym razem przypadło Tomaszowi Wachowi (AUTOMOBILKLUB POLSKI WRT), który trasy Rajdu Świdnickiego przemierzał za kierownicą Renault Clio 16S Williams. Czwarty zawodnik naszego zespołu w klasie h/a Rafał Majka niestety nie ukończył zawodów.
Na czele klasyfikacji generalnej klasy znajduje się Bartek Dziok 39 pkt. drugi jest Dariusz Jakubczyk, który traci do Bartka tylko 5 pkt. , trzeci jest Bartłomiej Kowalczyk z dorobkiem 30 pkt.
Autor tekstu: Jakub Marnik.