Działalność gospodarcza Folder Brown
Działalność statutowa Folder Brown

Kalendarz nadchodzących imprez:

<< Cze 2017 >>
pwścpsn
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2

LEWY BANNER Gora

LEWY BANNER Dol

Zabytki
Liège-Rome-Liège: Szczęśliwa trzynastka
26 czerwca 2017

Liège-Rome-Liège: Szczęśliwa trzynastka

W sobotę Maciej i Izabella Trzebiatowscy ukończyli maraton Liege Rome Liege. W klasyfikacji już nic się nie zmieniło. Załoga Automobilklubu Polski zajęła 13 miejsce. Przygoda z rajdem Liege Rome Liege trwała 8 dni, a trasa wynosiła 4200 km i wiodła przez 6 krajów. Po drodze odbyło się 54 odcinków RT (regularity test) o łącznej długości ponad 1200 km. Zmęczenie załóg na mecie było już na granicy wytrzymałości. Do tego awarie, łzy, pot oraz 4-6 godzin snu na dobę, a czasem wcale.

Maciej Trzebiatowski: – Bezsprzecznie najtrudniejszy rajd z jakim przyszło nam się zmierzyć. Spośród 35 załóg metę osiągnęło niespełna 20. Pozostałe wycofały się z różnych powodów. Być na mecie w Liege to już zwycięstwo. Świetna organizacja, dzięki profesjonalizmowi Trajectoire.

Czołówka rajdu:
1. CRUCIFIX Christian/NOELANDERS Yves – FORD Anglia
2. EVRARD Jacques/BERNARD Christian – PORSCHE 911
3. ADRIAENS Serge/MOORS Freddy – PORSCHE 914

13. TRZEBIATOWSKI Maciej/TRZEBIATOWSKA Izabella – Lancia Fulvia Coupe


24.06.2017

To był już przedostatni dzień rajdu Liege Rome Liege. Trzebiatowscy i ich Lancia są już we Francji. Wczorajszy etap zakończył się w Besanson.

Maciej Trzebiatowski: – Niezwykle trudny etap nawigacyjnie odbywał się głównie w lasach Francji. Często stosowane były tzw. belgijskie trójkąty, ciężko się zorientować jak pojechać, więc nie uniknęliśmy błędów. Na szczęście inni też, łącznie z czołówką. Z trasy wypadło czerwone Porsche 911 RS Belgów, którzy przez cały rajd byli wśród liderów. Kontynuują jednak rajd pomimo uszkodzenia drążka kierowniczego. Od rana słabo nam szlo, jeden RT dobrze, drugi z błędami. Chyba we znaki daje się już zmęczenie. Coraz ciężej utrzymać koncentracje na długich czasem ponad 40 kilometrowych RT.

Dziś ostatni dzień zmagań. Przed zawodnikami 600 km i 4 RT. Meta około godziny 18.00 w Liege. Po piątym dniu nie wiele zmieniło się na pozycjach Polaków i liderów. Polska Lancia nadal znajduje się na 13 miejscu, a prowadzi, znany z Rajdu Polski Historycznego, Christian Crucifix w Fordzie Anglia.

Czołówka rajdu po szóstym dniu:
1. CRUCIFIX Christian/NOELANDERS Yves – FORD Anglia
2. EVRARD Jacques/BERNARD Christian – PORSCHE 911
3. ADRIAENS Serge/MOORS Freddy – PORSCHE 914

13. TRZEBIATOWSKI Maciej/TRZEBIATOWSKA Izabella – Lancia Fulvia Coupe


23.06.2017

Wczoraj Maciej i Izabella Trzebiatowscy mocno nadrobili straty. 4 z 7 RT zakończyli rywalizację w pierwszej 10tce. W klasyfikacji generalnej pozostali na 13 pozycji, ale odrobili straty do dwunastego Michela Decremera (zwycięzcy ostatniej edycji Rallye Monte Carlo Historique) jadącego Oplem Ascona 400. Różnica zmalała zaledwie 40 punktów.

Piąty dzień rywalizacji przyniósł także zmiany w czołówce rajdu. Nadal prowadzi, znany z Rajdu Polski Historycznego, Christian Crucifix w Fordzie Anglia, ale na drugą pozycję wysunął się Serge Adriaens w Porsche 914.

Czołówka rajdu po piątym dniu:
1. CRUCIFIX Christian/NOELANDERS Yves – FORD Anglia
2. ADRIAENS Serge/MOORS Freddy – PORSCHE 914
3. EVRARD Jacques/BERNARD Christian – PORSCHE 911

13. TRZEBIATOWSKI Maciej/TRZEBIATOWSKA Izabella – Lancia Fulvia Coupe


22.06.2017

Dzielna załoga Lancii Fulvia Coupe nadal jedzie w maratonie Liege Rome Liege. Ostatni dzień okazał się bardzo trudny dla Polaków. Wczoraj Maciej i Izabella Trzebiatowscy przeżyli chwile grozy, rajd mógł zakończyć się na komasacji przed nocnym etapem. Usterka wyglądała poważnie – pęknięty kolektor wydechowy. Na szczęście w Lancii jest on stalowy rurowy i udało się go pospawać. Dzięki profesjonalnemu serwisowi rajdowemu Trajectoire zajęło to kilka minut.

Maciej Trzebiatowski: – Za nami 2500 km rajdu. Wczorajszy dzień był naprawdę bardzo fajny. Pomimo tego że jazda z defektem nie byla skuteczna, to w nocy udało się już notować czasy w pierwszej 10tce, co dało nam 13 miejsce w klasyfikacji generalnej. Najważniejsze, że nadal jedziemy dzięki niesamowitym mechanikom z Trajectoire, dla których nie ma rzeczy niemożliwych. Dziś wracamy do Francji, czekają na nas odcinki w wysokich Alpach.

W czołówce cały czas bez zmian – prowadzi, znany z Rajdu Polski Historycznego, Christian Crucifix w Fordzie Anglia.

Czołówka rajdu po czwartym dniu:
1. CRUCIFIX Christian/NOELANDERS Yves – FORD Anglia
2. EVRARD Jacques/BERNARD Christian – PORSCHE 911
3. ADRIAENS Serge/MOORS Freddy – PORSCHE 914

13. TRZEBIATOWSKI Maciej/TRZEBIATOWSKA Izabella – Lancia Fulvia Coupe


21.06.2017

Jesteśmy już po trzecim dniu rajdu Liege Rome Liege. Wczoraj na trasie z Trento do LaSpezia Maciej Trzebiatowski i Izabella Trzebiatowska startujący Lancią Fulvia Coupe jechali ze zmiennym szczęściem. Ale najważniejsze jest to, że cały czas utrzymują się w środku stawki. Po ostatnich odcinkach polska załoga uplasowała się o 2 pozycje wyżej i są na 14 miejscu w rajdzie.

Maciej Trzebiatowski: – Początek po starcie z Trento 2 odcinki pojechane całkiem nieźle, na 7 i 14 miejscu. Po niespodziewanym ale bardzo sympatycznym lunchu w Ristorante Cavalino w stolicy Ferrari czyli w Maranello, w bardzo dobrych nastrojach zaczynaliśmy drugi etap. Niestety temperatura na zewnątrz wzrosła do 37 stopni, więc łatwo sobie wyobrazić co działo się w aucie. Kolejne 4 RT w drodze do LaSpezia były bardzo trudne. Droga bardzo nierówna, wybita, stroma, i wąska, a średnie oczywiście bardzo ambitne. Za nic nie mogliśmy dogonić naszej prędkości. Na końcu RT 22 i 23 strata wynosiła po 20 sek. Startujący za nami Belgowie na Porsche 911 zaliczyli na końcu 30 sek.

Dziś kolejny dzień zmagań. Do przejechania ponad 500 km, w tym ok. 200 km RT. Zawodnicy jadą w okolice San Remo na znane polskiej załodze odcinki z FIA Trophy. Później rajdowcy przejadą do Francji i z powrotem do Włoch. W zestawie również dobrze znany klasyk rajdu Monte Carlo – Sospel.

W czołówce znów bez zmian – prowadzi, znany z Rajdu Polski Historycznego, Christian Crucifix w Fordzie Anglia.

Czołówka rajdu po trzecim dniu:
1. CRUCIFIX Christian/NOELANDERS Yves – FORD Anglia
2. EVRARD Jacques/BERNARD Christian – PORSCHE 911
3. ADRIAENS Serge/MOORS Freddy – PORSCHE 914

14. TRZEBIATOWSKI Maciej/TRZEBIATOWSKA Izabella – Lancia Fulvia Coupe

 


20.06.2017

Maciej Trzebiatowski i Izabella Trzebiatowska są już po 2 dniu maratonu Liege Rome Liege. Lancia Fulvia z Automobilklubu Polski ostatni dzień może zaliczyć do udanych. Załoga jest zadowolona z wyniku, wszystko poszło znacznie lepiej niż na poprzednim etapie. Niestety pozostałym załogom też, więc w klasyfikacji pozycja Polaków się nie zmieniła.

Maciej Trzebiatowski: – Stanowczo moje ulubione trasy RT znajdują się we Włoszech. Prowincja Trentino przywitała nas przepiękną pogodą i fenomenalnymi odcinkami. Na mojej liście Top 10 pojawi się teraz Passo Manhem. Niestety z 30 km musiał zostać skrócony do ok 20 ze względu na roboty drogowe, ale i to wystarczyło aby się dobrze bawić. Niesamowicie kręta droga, w lesie, z ostrymi podjazdami i zjazdami, klasyczne nawroty nad stromymi zboczami – tak było co robić aż ręce bolały, nawigacji praktycznie zero, wiec pilot pilnuje czasu, a Ty napawasz się drogą. Łatwo się domyślić, że trzeba cały czas iść na 110% żeby zbliżyć się do średniej. Niestety są już pierwsi pokonani przez rajd. Z powodu awarii silnika z rywalizacji wycofali się bardzo sympatyczni Brytyjczycy na MG.
Dziś kolejny dzień. Tym razem jedziemy do pięknej Toskanii. Rano mamy 2 RT, potem parkujemy auta na via Alfredo Dino Ferrari w Maranello i idziemy na obiad. Po obiedzie jeszcze 4 RT w drodze do La Spezia, gdzie jest baza po 3 etapie.
Trzeba przyznać że rajd jest świetnie zorganizowany, od razu widać ze Trajectoire ma doświadczenie w takich imprezach. Nawet jak coś się dzieje to szybko jest zmieniana trasa, drukowany nowy itinerer lub wydawane instrukcje. Zero paniki, zero improwizacji.

Tak samo jak po poprzednim dniu Trzebiatowscy i ich Lancia zajmują 16 miejsce. W czołówce bez zmian – prowadzi, znany z Rajdu Polski Historycznego, Christian Crucifix w Fordzie Anglia.

Czołówka rajdu po drugim dniu:
1. CRUCIFIX Christian/NOELANDERS Yves – FORD Anglia
2. EVRARD Jacques/BERNARD Christian – PORSCHE 911
3. ADRIAENS Serge/MOORS Freddy – PORSCHE 911 2.4 S

16. TRZEBIATOWSKI Maciej/TRZEBIATOWSKA Izabella – Lancia Fulvia Coupe

 


19.06.2017

Maciej Trzebiatowski z pilotką Izabellą Trzebiatowską reprezentujący barwy Automobilklubu Polski i jadący Lancią Fulvia Coupe właśnie zmagają się z trasą w maratonie Liège-Rome-Liège 2017.

Na Lancie czeka do przejechania 4200 km, w tym 60 RT (prób na regularność) o łącznej długości ponad 1200 km. Polska załoga kilka godzin temu zakończyła 1 dzień rajdu.

Maciej Trzebiatowski: – Był potwornie trudny, bo razem z odcinkami testowymi, administracją, BK itd. byliśmy ponad 30 godzin bez snu, a w drodze od ok 20. To jest prawdziwy maraton. Jazda non stop z krótkimi przerwami w tym 10 RT. Pokonaliśmy ponad 1000 km. Najtrudniejsze były dla nas te jeszcze w Belgii. Kręte wąskie drogi czasem o fatalnej jakości czego się nie spodziewałem. W nocy bardzo trudne nawigacyjnie. Nie ustrzegliśmy się drobnych błędów co zaowocowało straconym czasem na tych RT. Niestety nie odnaleźliśmy sporej ilości tablic PKP, za co dostaliśmy dodatkowo karę. W Luksemburgu prędkość była dobrana bardzo ambitnie, więc ciężko ją było utrzymać, ale wyniki nie są złe. Świetne techniczne odcinki we Francji nad ranem jechało nam się bardzo dobrze.

Ostatecznie Trzebiatowscy i ich Lancia zajmują 16 miejsce, mniej więcej w środku stawki. Prowadzi, znany z Rajdu Polski Historycznego, Christian Crucifix na Fordzie Anglia. Zwycięzca RMCH Decremer na razie poza pierwsza trójką. Dziś o 8:16 polska załoga ruszyła do drugiego etapu do Trento m. in przez passo Stelvio.

Czołówka rajdu po pierwszym dniu:
1. CRUCIFIX Christian/NOELANDERS Yves – FORD Anglia
2. EVRARD Jacques/BERNARD Christian – PORSCHE 911
3. ADRIAENS Serge/MOORS Freddy – PORSCHE 911 2.4 S

16. TRZEBIATOWSKI Maciej/TRZEBIATOWSKA Izabella – Lancia Fulvia Coupe