Nasza oferta Folder Brown
Działalność statutowa Folder Brown

Dzialalnosc

Kalendarz nadchodzących imprez:

<< Gru 2019 >>
pwścpsn
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

Imprezy

Samochody
Mistrzowski program startów Kajetana Kajetanowicza
29 marca 2017

Mistrzowski program startów Kajetana Kajetanowicza

To będzie sezon Rajdowych Mistrzostw Europy, w którym emocje i poziom adrenaliny sięgną najwyższego pułapu w dotychczasowej historii. Kajetan Kajetanowicz stanie do nadzwyczaj wymagającej walki o trzeci z rzędu triumf w klasyfikacji generalnej. Tak wielkiego sukcesu nie odniósł jeszcze żaden zawodnik w tym najstarszym na świecie cyklu rajdowym. Reprezentant LOTOS Rally Team ma szansę osiągnąć największy sukces w swojej dotychczasowej karierze i postawić swoim rywalom poprzeczkę na niezwykle wysokim poziomie.

Przedsezonowe napięcie zdecydowanie zwiększa fakt, że pilotowany przez Jarka Barana kierowca zmierzy się z rekordową liczbą konkurentów. Do rozgrywanego na przełomie marca i kwietnia Rajdu Azorów zgłosiło się aż 28 zawodników w samochodach najwyższej klasy R5, a to oznacza, że nie będzie ani chwili czasu na kalkulacje. W skróconym do ośmiu rund kalendarzu FIA ERC (Rajdowych Mistrzostw Europy) trzeba od początku narzucić prędkość, którą dwukrotny Rajdowy Mistrz Europy ma we krwi.

Kajetanowicz kontynuuje współpracę z Grupą LOTOS, która kolejny rok wspiera zespół LOTOS Rally Team w drodze do sukcesów. Partnerami załogi są także znane z poprzednich lat firmy CUBE.ITG oraz Driving Experience. Naszym zawodnikom zaufała w tym roku także firma Delphi, która zaoferowała swoje ogromne doświadczenie i wsparcie. Wiara we wspólny cel, profesjonalne zaangażowanie każdego członka zespołu i wieloletnia współpraca z partnerami to cechy, dzięki którym LOTOS Rally Team niezmiennie utrzymuje się na pierwszych pozycjach klasyfikacji sezonowych.

Kajetan Kajetanowicz: – To się nigdy nie zmieni. Na samą myśl o zbliżającej się walce moje serce bije coraz mocniej. Jeszcze będąc dzieckiem, bardzo lubiłem zapach benzyny, ulatniający się podczas wizyt na stacjach. Wtedy jednak nie sądziłem, że wiele lat później będę mógł rywalizować na trasach Mistrzostw Europy, wspierany przez polski koncern paliwowy. Dziś, napędzany przez partnerów, na czele z Grupą LOTOS, kolejny raz staniemy do walki o tytuł mistrzowski. Ubiegłoroczny sezon pokazał, że nawet najszybsi nie mogą osiadać na laurach
i muszą ciężko pracować, by utrzymywać dobrą passę. Dlatego tym bardziej jestem dumny, że mogę współpracować z takimi partnerami, jak Grupa LOTOS, CUBE.ITG i Driving Experience. To fantastyczne, że do naszego grona dołączyła firma Delphi. Razem rozpoczynamy walkę o historyczny triumf, co traktuję jako wyjątkowe wyzwanie. Od niektórych wymaga się więcej, a to jest dla mnie wielką motywacją. Cieszę się, że na prawym fotelu mojej rajdówki ponownie usiądzie Jarek Baran. To świetne, ponieważ razem odnosiliśmy największe sukcesy w naszych karierach rajdowych. Chcę także bardzo podziękować każdemu członkowi mojego zespołu, to oni są największą częścią każdego sukcesu!

Marcin Jastrzębski, prezes Grupy LOTOS S.A.: – Cieszę się, że Grupa LOTOS produkuje najlepsze paliwo dla najlepszej załogi rajdowej w Europie. Tym bardziej, że to polska załoga i startuje w barwach LOTOSU. Z dużym zainteresowaniem będę kibicował ambasadorom naszej marki, bo na pewno obrona mistrzowskiego tytułu nie będzie łatwa. Rajdy i wyścigi samochodowe to dyscypliny sportu najbardziej związane z naszymi produktami, więc znakomite wyniki LOTOS Rally Team przekładają się na lepszą sprzedaż naszych paliw. Ale też na bezpieczeństwo na drogach, gdyż to Kajetan Kajetanowicz patronuje naszej akcji „Mistrzowie w pasach” i kto wie, u ilu osób jego autorytet spowodował zmianę złych nawyków i uratował życie lub zdrowie.

Tegoroczny sezon FIA ERC Rajdowych Mistrzostw Europy to osiem wymagających rajdów, podzielonych równo na cztery asfaltowe i cztery szutrowe. Po Rajdzie Azorów (30.03-01.04) załogi rywalizować będą na asfaltach Rajdu Wysp Kanaryjskich (04-06.05). Kolejną rundą będzie niezwykle wymagający klasyk, czyli Rajd Akropolu, rozgrywany na ekstremalnie trudnych, szutrowych drogach w Grecji (02-04.06). Dwa tygodnie później zawodnicy zmierzą się ze sobą w Rajdzie Cypru (16-18.06).

Drugą część sezonu rozpocznie 26. edycja Rajdu Rzeszowskiego (03-05.08), czyli runda rozgrywana w ojczyźnie Kajetanowicza, którą wygrywał już trzykrotnie. Następnie przyjdzie czas na tradycyjny punkt w kalendarzu, czyli czeski Rajd Barum (25-27.08), po którym rozegrana zostanie zupełnie nowa impreza, Rajd Di Roma Capitale (15-17.09) – powrót cyklu po czterech latach przerwy do Włoch. Rywalizację zakończy Rajd Lipawy, rozgrywany w dniach 06-08.10.

Starty Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS – a także CUBE.ITG, Delphi oraz Driving Experience. Szczegółowe informacje dotyczące Kajetana Kajetanowicza i zespołu są dostępne na stronach www.lotosrallyteam.pl oraz www.kajto.pl, a także na: www.facebook.com/EmocjeDoPelna i www.facebook.com/KajetanKajetanowicz.

Kalendarz Rajdowych Mistrzostw Europy 2017:
•    30 marca-1 kwietnia, Portugalia: Rajd Azorów (szuter)
•    4-6 maja, Hiszpania: Rajd Wysp Kanaryjskich (asfalt)
•    2-4 czerwca, Grecja: Rajd Akropolu (szuter)
•    16-18 czerwca, Cypr: Rajd Cypru (szuter)
•    3-5 sierpnia, Polska: Rajd Rzeszowski (asfalt)
•    25-27 sierpnia, Czechy: Rajd Barum (asfalt)
•    15-17 września, Włochy: Rajd di Roma Capitale (asfalt)
•    6-8 października, Łotwa: Rajd Lipawy (szuter)

***


Kajetan Kajetanowicz – kierowca rajdowy (Automobilklub Polski), urodził się 5 marca 1979 r. w Cieszynie, mieszkaniec Ustronia; zawodnik LOTOS Rally Team, Rajdowy Mistrz Europy 2015 i 2016 oraz czterokrotny Rajdowy Mistrz Polski w latach 2010-2013.

W sezonie 2016 Kajetan Kajetanowicz powtórzył sukces z 2015 roku i drugi raz z rzędu sięgnął po tytuł Rajdowego Mistrza Europy. W klasyfikacji zespołowej europejskiego czempionatu bezapelacyjnie triumfował także zespół Kajetanowicza – LOTOS Rally Team. Swoją drogę do tego sukcesu Kajetanowicz rozpoczął w pierwszym rajdzie sezonu – na Wyspach Kanaryjskich. Tam wygrał najwięcej oesów, zdobył 29 punktów a także był szybszy i skuteczniejszy od Madsa Ostberga – norweskiego zawodnika mającego na koncie ponad 100 rund WRC. Już w kolejnych zawodach – asfaltowym Rajdzie Irlandii – Polak po raz drugi z rzędu zajął drugą lokatę i objął prowadzenie w mistrzostwach. Na Zielonej Wyspie Kajetanowicz był lepszy od wszystkich regularnych uczestników Mistrzostw Wielkiej Brytanii i do samej mety walczył o zwycięstwo z Irlandczykiem Craigiem Breenem. Ozdobą legendarnego, arcytrudnego Rajdu Akropolu była szalona, ale efektywna pogoń Rajdowego Mistrza Europy. Walka o powrót do punktowanej dziesiątki się opłaciła – Kajto awansował aż o 26 pozycji i obronił pozycję liderów FIA ERC. Na egzotycznych Azorach Kajetan był najszybszy po pierwszym dniu zmagań, ale nawet późniejsza awaria układu przeniesienia napędu nie przeszkodziła mu w ukończeniu tego malowniczego, choć kapryśnego rajdu na podium i to po raz drugi z rzędu. Dzięki tym wynikom, w pierwszej połowie sezonu kierowca LOTOS Rally Team zgromadził 92 punkty i prowadził w klasyfikacji mistrzostw z 15-punktową przewagą. Na półmetku sezonu przyszedł czas na debiut Kajetanowicza w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Nastąpiło to podczas domowej rundy Mistrza Europy, czyli Rajdu Polski. Tym razem trzykrotny zwycięzca tej imprezy na mazurskich szutrach zajął czwarte miejsce w mocno obsadzonej kategorii WRC 2. Następnie Kajetanowicz powrócił do skutecznej rywalizacji w FIA ERC, zdobywając drugą lokatę na oszałamiająco szybkich szutrach Estonii. Na początku sierpnia zawodnik LOTOS Rally Team zdominował 25. Rajd Rzeszowski. Po niemal 1100 dniach od jego poprzedniego startu w tych zawodach Kajto pokonał całą krajową czołówkę, a także Bryana Bouffier – czterokrotnego triumfatora Rajdu Rzeszowskiego. Lider FIA ERC odniósł na Podkarpaciu bezapelacyjne zwycięstwo – wygrał 8 z 13 oesów i wywalczył w Rzeszowie 39 na 39 możliwych do zdobycia punktów. W Rajdzie Barum Kajetanowicz od początku był na dobrej drodze do powtórzenia świetnego rezultatu z 2015 r. Drogę do kolejnego podium w sezonie przerwała mu awaria silnika, z którą mechanicy jednak się uporali. Dzięki temu Kajto wrócił do rywalizacji w niedzielnym etapie zawodów, kończąc go na rewelacyjnym drugim miejscu.

W całym sezonie polski mistrz harmonijnie łączył wysokie tempo ze skutecznością niezbędną do zdobywania punktów. Na swoim koncie Kajetan ma zwycięstwo na 29 ze 103 (28 proc.) odcinków specjalnych, do których wystartował w tym sezonie europejskiego czempionatu. W pierwszej trójce reprezentant LOTOS Rally Team ukończył 71 z 103 oesów (69. proc.).

W 2016 roku Kajetan otrzymał nagrodę Fair-Play Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Rajdowy Mistrz Europy został uhonorowany za sportową postawę, jaką zaprezentował podczas ubiegłorocznego Rajdu Barum. Polak zauważył, że jadąca przed nim francuska załoga uległa bardzo poważnemu wypadkowi, a przy ich rozbitym samochodzie nie zatrzymali się inni zawodnicy. Kajetanowicz przerwał walkę, zatrzymał się na trasie odcinka specjalnego, by sprawdzić czy rywalom coś się stało i ewentualnie udzielić im niezbędnej pomocy. Rok został zwieńczony wielkim sukcesem, czwartą z rzędu wygraną w Rajdzie Barbórka. Kajetanowicz zrobił to w wielkim stylu, triumfując we wszystkich odcinkach specjalnych, a na koniec, po raz piąty w karierze – także w Kryterium Asów na ulicy Karowej.

W 2015 roku wywalczył tytuł Rajdowego Mistrza Europy. Drogę do tego najważniejszego sukcesu w karierze Kajetan rozpoczął od bezapelacyjnego zwycięstwa w Rajdzie Janner, w którym wygrał z miażdżącą przewagą. Szybkie tempo zaprezentował również miesiąc później w zimowym rajdzie na Łotwie, skąd wywiózł cenne punkty. W debiucie w Rajdzie Irlandii finiszował na drugiej pozycji, tuż za zwycięzcą – Irlandczykiem Craigiem Breenem. W maju skutecznie wywalczył miejsce na podium podczas niezwykle trudnego rajdu na Azorach. Ważnym punktem sezonu był imponujący debiut na szalenie szybkich szutrach w Estonii, gdzie zajął drugie miejsce. Drugą połowę mistrzostw rozpoczął od trzeciego miejsca w Rajdzie Barum – najmocniej obsadzonej rundzie sezonu, ustępując jedynie czeskim zawodnikom. Dwa ostatnie rajdy w sezonie to triumfalny nokaut na krętych oesach Cypru oraz rewelacyjna postawa i zwycięstwo w kultowym Rajdzie Akropolu, podczas którego przypieczętował tytuł Rajdowego Mistrza Europy. Reprezentanci LOTOS Rally Team wywalczyli swój życiowy sukces w stylu i tempie, którymi przez cały długi sezon zachwycali kibiców i obserwatorów na całym świecie. Kajetanowicz i Baran, jadący przygotowanym przez polski odział M-Sportu Fordem Fiestą R5, zaimponowali przede wszystkim skutecznością – Polacy przywozili cenne punkty z każdego rajdu, w którym wystartowali. Aż 7 z 8 rund mistrzostw ukończyli na podium, z czego trzy – Rajd Janner, Rajd Cypru i Rajd Akropolu – wygrali. Co więcej – Kajetanowicz i Baran są dopiero trzecią polską załogą, która wywalczyła miano najlepszej na Starym Kontynencie. Życiowym sukcesem Kajetanowicz nawiązuje do trzech triumfów Sobiesława Zasady wywalczonych w latach 60. i 70. oraz mistrzostwa Krzysztofa Hołowczyca z 1997 r. Na zakończenie 2015 roku Kajetanowicz po raz trzeci w karierze sięgnął po triumf w prestiżowym, warszawskim Rajdzie Barbórka i czwarty raz zwyciężył w legendarnym Kryterium Asów na ulicy Karowej.

W sezonie 2014 Kajetanowicz startował w Rajdowych Mistrzostwach Europy. W 8 rundach tego prestiżowego cyklu załoga LOTOS Rally Team zgromadziła 100 punktów i zajęła czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej sezonu. W siedmiu z ośmiu rund mistrzostw Europy Kajetanowicz startował po raz pierwszy w karierze. Mimo tego, w nowych i nieznanych rajdach Polak potwierdził swoje umiejętności – wygrał 13 odcinków specjalnych, 41 ukończył w pierwszej trójce, a w dwóch rajdach stawał na podium. Za swoją jazdę w szutrowym Rajdzie Cypru otrzymał Colin McRae Flat Out Trophy – nagrodę przyznawaną za tempo i bezkompromisową postawę. Ponadto Kajetanowicz wywalczył tytuł FIA ERC Gravel Masters przyznawany kierowcy, który był najlepszy w rajdach rozgrywanych na szutrze.

W sezonach 2010-2013 Kajetanowicz cztery razy z rzędu zdobywał tytuł Rajdowego Mistrza Polski. W sezonie 2013 kierowca LOTOS Rally Team triumfował we wszystkich rundach LOTOS Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, w których wziął udział, czyli w Rajdach Świdnickim, Karkonoskim, Wisły, Rzeszowskim oraz rozgrywanym na Litwie Rajdzie Kauno Ruduo i Rajdzie Polski, zaliczanym także do klasyfikacji mistrzostw Europy. Rok 2013 Kajetanowicz zwieńczył triumfem w Rajdzie Barbórka i legendarnym Kryterium Asów na ulicy Karowej. Dwa razy z rzędu – w sezonach 2010 i 2011 – zwyciężał w Rajdzie Polski, czego nie udało się dokonać żadnemu Polakowi od prawie 90 lat. Sukces ten powtórzył w 2013 roku, wygrywając po raz trzeci w karierze ten najbardziej prestiżowy rajd w naszym kraju, w imponującym stylu, co przyniosło mu pierwsze w karierze wyróżnienie Colin McRae Flat Out Trophy.

Wcześniej, bo już w 2008 roku, Kajetan został I Wicemistrzem Polski i mistrzem w grupie N. A już dwa lata później stanął na najwyższym stopniu podium w klasyfikacji generalnej krajowego czempionatu. Sukcesy te powtarzał w kolejnych latach aż trzykrotnie od 2010 do 2013 roku. Rajdowe Mistrzostwo Europy oraz cztery z rzędu tytuły Mistrza Polski pozwalają określić Kajetanowicza najbardziej utytułowanym kierowcą rajdowym obecnego pokolenia.

Kajetan Kajetanowicz jest także wieloletnim instruktorem w szkole doskonalenia jazdy. Od lat propaguje bezpieczeństwo i skutecznie namawia do doskonalenia umiejętności za kierownicą.

Jarek Baran – pilot rajdowy (Automobilklub Krakowski), urodził się 24 grudnia 1967 r. w Krakowie. Pochodzi z rodziny o rajdowych tradycjach. Jego brat Maciej również jest utytułowanym pilotem rajdowym. Ze zdecydowaną pomocą taty – kierowcy i pilota rajdowego, Jarek wystartował w swoim pierwszym rajdzie jako kierowca. Nie dojechał do mety, ponieważ… nie mógł jej odnaleźć. Postanowił, więc dokładnie zgłębić zagadnienie pilotażu i obecnie jako profesjonalny pilot rajdowy ma na koncie blisko 250 startów w rajdach różnych kategorii, w których ponad 90 razy stawał na podium.

W mistrzostwach Polski zadebiutował w 1989 roku, od początku startów wierny barwom Automobilklubu Krakowskiego. Reprezentował większość oficjalnych zespołów importerskich startujących w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. W dorobku ma ponad dwadzieścia tytułów mistrzowskich w różnych klasach i grupach. Jeden z rekordzistów Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski pod względem liczby startów (ponad 140), wygranych rajdów (35) oraz miejsc na podium (63). Posiadacz rekordowej liczby tytułów Mistrza Polski w klasyfikacji generalnej, które zdobył z Januszem Kuligiem (1997, 2000, 2001) i Kajetanem Kajetanowiczem (2010, 2011, 2012, 2013). W 2001 roku z Januszem Kuligiem wywalczył tytuł Wicemistrza Europy, a w 2015 roku wspólnie z Kajetanem Kajetanowiczem tytuł Rajdowego Mistrza Europy.

Od lat dzieli się wiedzą i doświadczeniem w ramach autorskiego projektu Szkoły dla Pilotów. Projekt szkoły miał dotąd cztery pełne edycje, w których swoją wiedzę o rajdowym pilotażu poszerzało ponad 50 młodych zawodników. W roku 2009 we współpracy z Polskim Związkiem Motorowym przeprowadził cykl autorskich szkoleń dla ponad 250 młodych zawodników, w pięciu największych ośrodkach klubowych w kraju.

Call Now Button
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com