Nasza oferta Folder Brown
Działalność statutowa Folder Brown

Aktualności

Dzialalnosc

Kalendarz nadchodzących imprez:

pon.
wt.
śr.
czw.
pt.
sob.
niedz.
p
w
ś
c
p
s
n
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
12:00 AM - Piknik Seniora
22
23
24
25
26
27
28
12:00 AM - SuperSprint 1
29
30
31
1
2
3
4
Piknik Seniora
21/08/2022    
Całodniowe
Komisja Seniorów
SuperSprint 1
28/08/2022    
Całodniowe
Komisja Sportu Samochodowego
Zlot Gwiaździsty Pasjonatów Zabytkowej Motoryzacji
01/09/2022    
Całodniowe
Komisja Pojazdów Zabytkowych https://www.automobilklubpolski.pl/6-zlot-gwiazdzisty-zabytkowcow/
Piknik Szkolenie KSM
03/09/2022    
Całodniowe
Komisja Sportu Motocyklowego
Events on 21/08/2022
21 sie 22
Warszawa
Events on 28/08/2022
28 sie 22
Warszawa
Events on 01/09/2022
Events on 03/09/2022
3 wrz 22
Warszawa

Imprezy

Klubowe Longin Bielak i Sobiesław Zasada w Turynie W  sobotę 9 lipca nestor polskich kierowców rajdowych 92-letni Sobiesław Zasada oraz wielka osobistość sportu automobilowego – 95-letni Longin Bielak  wyruszyli żółtym "maluchem" z 2000 r w trasę do Turynu. Dla obu najstarszych uczestników wyprawy była to podróż sentymentalna. 47 lat temu, w 1975 roku Sobiesław Zasada wspólnie z Longinem Bielakiem pokonali zbliżoną trasę jednym z pierwszych Fiatów 126. Trasa biegła z Bielska-Białej do Monte Carlo. W pięćdziesięciolecie rozpoczęcia produkcji Fiata 126 w Turynie obaj udali się Maluchem z ostatniej serii produkcji do fabryki w Turynie. Ponad 1500 kilometrowa trasa z Bielska-Białej do Turynu podzielona została na cztery etapy. Tam zawodnicy spotkali się z władzami koncernu oraz miłośnikami fiacików 126 z północnych Włoch. Na zakończenie wyprawy zrobiono zdjęcie będące nawiązaniem do pamiątkowej fotografii zrobionej po powrocie z Rajdu Monte Carlo w 1975 roku. Fiat 126p kilkadziesiąt lat temu zmotoryzował Polskę i do dziś uchodzi za kultowy. Pierwszy zjechał z taśmy bielskiej fabryki w 1973 r. Ostatni model Fiata 126p opuścił fabrykę 22 września 2000 r. Ogółem w Polsce wyprodukowano ich ponad 3,3 mln, z czego ponad 1,1 mln z Bielsku-Białej, a resztę w Tychach. Spośród nich na eksport w latach 1975-1992 trafiło 897 tys. "maluchów". We Włoszech w latach 1972-1980 wyprodukowano ich 1,35 mln szt.
Z tego samochodu wszyscy się ogromnie cieszyli i czekali na niego. Było 500 tysięcy przedpłat na to auto. Dla tych osób było ważne, że mogą nim dojechać na koniec świata. I wszystkie bagaże się mieściły – wspominał w sobotę Sobiesław Zasada.
Zarząd Automobilklubu Polski serdecznie gratuluje i życzy swoim klubowym członkom kolejnych wspaniałych startów.   ...
Czytaj więcej
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
Call Now Button