Nasza oferta Folder Brown
Działalność statutowa Folder Brown

Dzialalnosc

Kalendarz nadchodzących imprez:

<< Paź 2018 >>
pwścpsn
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

Imprezy

10 stycznia 2017

Najlepszy kierowca – regulamin

Regulamin konkursu NAJLEPSZY KIEROWCA w cyklu CZTERY PORY ROKU

Organizatorem konkursu NAJLEPSZY KIEROWCA o Puchar KSPiT AP w cyklu CZTERY PORY ROKU jest Komisja Sportów Popularnych i Turystyki Automobilklubu Polski. Konkurs rozgrywany jest podczas eliminacji cyklu imprez turystyczno-nawigacyjnych CZTERY PORY ROKU.
1. Cel imprezy.
Celem konkursu jest szerzenie kultury motoryzacyjnej, podnoszenie umiejętności prowadzenia samochodu oraz sportowa rywalizacja w jeździe samochodem.
2. Uczestnictwo.
Uczestnikami konkursu są kierowcy, którzy wezmą udział w co najmniej jednej próbie sprawności kierowania pojazdem rozgrywanej podczas eliminacji cyklu CZTERY PORY ROKU. Załogi oraz inni uczestnicy imprezy obowiązani są do bezwzględnego podporządkowania się poleceniom kierownika próby, sędziów oraz służby porządkowej. Kierowcy są podporządkowani poleceniom Startera od momentu podniesienia flagi do momentu jej opuszczenia. Ruch flagi może być zastąpiony przez inny odpowiedni sygnał.
Samochód uczestniczący w imprezie musi być sprawny technicznie oraz musi spełniać wymagania wynikające z Prawa o Ruchu Drogowym dopuszczające go do ruchu na drogach publicznych Rzeczpospolitej Polskiej, a kierowca obowiązany jest posiadać wszystkie dokumenty uprawniające do prowadzenia pojazdu i dopuszczające do ruchu po drogach publicznych, oraz obowiązkowe ubezpieczenie od OC.
Start do próby sprawności odbywa się z kołami przedniej osi na linii startu. Czas przejazdu liczony jest od momentu dania sygnału do startu przez sędziego aż do całkowitego zatrzymania pojazdu. Za prawidłowe zatrzymanie pojazdu uważa się zatrzymanie z linią „mety stop” między osiami. Zabrania się cofania pojazdu na mecie próby, pod rygorem wykluczenia z imprezy. FALSTART – jest to zarówno „start lotny” jak i wystartowanie przed sygnałem startera.
3. Klasyfikacja (oparta na przepisach KJS).
Nie przewiduje się podziału samochodów na klasy.
O zwycięstwie w próbie SZ decyduje najmniejsza liczba punktów karnych.
Jeśli to nie wyłoni zwycięzcy, wyniki zaliczone będą ex aequo.
Pomiar czasu na próbach dokonywany jest z dokładnością do 0,01 sekundy.
• za każde ukończone 0,01 sek. kierowca otrzyma 0, 01 punktu.
• za przewrócenie lub przesunięcie słupka poza jego obrys – 5 pkt.
• za niewystartowanie do próby, nieprawidłowe pokonanie próby „TARYFA” = 150% czasu najlepszej załogi.
• za popełnienie FALSTARTU – 5 pkt.
• przekroczenie linii „mety stop” – 5 pkt.
Do klasyfikacji generalnej konkursu kierowcy otrzymują, za każdą z prób:
• za I miejsce 100 pkt.
• za II miejsce 97 pkt.
• za III miejsce 95 pkt.
• za IV miejsce 93 pkt.
• za następne miejsca kolejno o 1 pkt. mniej.
O zwycięstwie decyduje suma punktów wszystkich prób SZ z cyklu w danym roku.
4. Nagrody.
Puchar zostanie przyznany najwyżej sklasyfikowanemu w klasyfikacji generalnej uczestnikowi konkursu.

Warszawa 14.12.2017
Komisja Sportów Popularnych i Turystyki Automobilklubu Polski

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com