Nasza oferta Folder Brown
Działalność statutowa (Komisje) Folder Brown

Dzialalnosc

Kalendarz nadchodzących imprez:

<< gru 2024 >>
pwścpsn
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

Imprezy

Samochody
Kajetanowicz i Szczepaniak wygrali WRC2 Challenger
20 marca 2023

Kajetanowicz i Szczepaniak wygrali WRC2 Challenger

Reprezentanci ORLEN Rally Team, Kajetan Kajetanowicz (Automobilklub Polski) i Maciej Szczepaniak ukończyli Rajd Meksyku 2023 na czwartym miejscu w kategorii WRC2 i dziesiątym w klasyfikacji generalnej, wygrywając w kategorii WRC2 Challenger! Polacy w dobry sposób rozpoczęli swój sezon Rajdowych Mistrzostw Świata, w którym chcą walczyć o kolejne z rzędu podium w klasyfikacji sezonowej.

Rajd Meksyku stanowił trzecią rundę Rajdowych Mistrzostw Świata. Tutaj swój sezon rozpoczęli Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak. Zawodnicy rywalizujący w kategorii WRC2 mogą w ciągu roku pojechać maksymalnie siedem rund, w których zbierają punkty do końcowej klasyfikacji. Polacy jako pierwszy rajd wytypowali właśnie Meksyk, gdzie jechali już trzy lata temu. Po ukończeniu 18 odcinków specjalnych (5 zostało odwołanych), reprezentanci ORLEN Rally Team uplasowali się na czwartym miejscu w swojej kategorii, finiszując jako pierwszy zespół niefabryczny. Tym samym wygrali klasyfikację WRC2 Challenger!

Rozpoczynamy sezon od pierwszego miejsca w klasyfikacji Challenger, czyli wśród niefabrycznych załóg, i czwartego miejsca w WRC2, choć tutaj liczyłem na trochę więcej i że nawiążemy bliższą walkę. Może uda się to zrobić na następnym rajdzie. Znacie mnie i wiecie, że będę próbował. Wiem, co poprawić i jakie są nasze ograniczenia. Muszę kalkulować, ile jestem w stanie zaryzykować, bo walka z fabrycznymi kierowcami to trochę jak walka Dawida z Goliatem. Cały zespół ORLEN Rally Team pracował jednak bardzo dobrze i wyjeżdżamy z uśmiechami na twarzach. To dobre rozpoczęcie sezonu. Dziękuję wam wszystkim za to, że trzymaliście za nas kciuki, że nas wspieraliście. Czasami trzeba było wstać bardzo wcześnie albo kłaść się prawie nad ranem, żeby dopingować nas na odcinkach specjalnych. Wracamy do domów, ale oczywiście już zaczynam przygotowania do kolejnej rundy – powiedział Kajetan Kajetanowicz, trzykrotny Rajdowy Mistrz Europy.

***
Szczegółowe informacje dotyczące Kajetana Kajetanowicza i zespołu dostępne są na:
www.kajto.pl
www.fb.com/EmocjeDoPelna
www.fb.com/KajetanKajetanowicz
www.twitter.com/Kajto_pl
www.youtube.com/Kajtopl
www.tiktok.com/@kajetan.kajetanowicz

***
Kajetan Kajetanowicz – Kajetan Kajetanowicz – kierowca rajdowy (Automobilklub Polski), urodził się 5 marca 1979r. w Cieszynie; mieszkaniec Ustronia; od dekady zawodnik ORLEN Rally Team, Rajdowy Mistrz Europy w 2015, 2016 i 2017 roku oraz czterokrotny Rajdowy Mistrz Polski w latach 2010-2013. Dwukrotny Rajdowy Wicemistrz Świata WRC 2 2019 i WRC 3 2021. Trzeci najszybszy kierowca WRC 3 2020.
Aktualnie zdaniem internautów Kajetan Kajetanowicz plasuje się w piątce najlepszych sportowców naszego kraju. Nominowany w Plebiscycie na Najlepszego Sportowca Polski 2017 roku, zajął czwarte miejsce w roku 2020. Wśród finalistów XVI Gali Sportu i Biznesu 2020, w kategorii Sportowy Wizerunek Nagród Biznesu Sportowego.
Ambasador wielu kampanii społecznych: swojej autorskiej – „Bezpieczni za kółkiem” oraz ORLEN Mistrzowie w drodze, Global Compact Poland, Cała Polska Czyta Dzieciom. Odznaczony przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Srebrnym Krzyżem Zasługi, laureat nagrody Fair-Play Polskiego Komitetu Olimpijskiego przyznana za sportową postawę w Rajdzie Barum 2015.
Kajetanowicz i Szczepaniak na czwartym z rzędu podium Rajdowych Mistrzostw Świata w klasyfikacji rocznej!
Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak zakończyli sezon Rajdowych Mistrzostw Świata 2022 na trzecim miejscu w kategorii WRC 2. Dla załogi ORLEN Rally Team było to czwarte z rzędu podium na finiszu zmagań. Wcześniej Polacy w czołowej trójce meldowali się w 2019, 2020 i 2021 roku. Tegoroczny sukces smakował jednak wyjątkowo, bo aby go osiągnąć nasi reprezentanci musieli pokonać blisko 130 załóg sklasyfikowanych w najliczniejszej kategorii światowego czempionatu.
Przed przystąpieniem do rywalizacji w Japonii, która wieńczyła sezon Rajdowych Mistrzostw Świata, Kajetan Kajetanowicz i jego pilot Maciej Szczepaniak byli już pewni miejsca na podium w swojej kategorii. Na ten wynik złożyły się fantastyczne występy na najtrudniejszych rajdowych trasach świata. Polacy wygrali w debiucie ekstremalnie trudny Rajd Safari, zajęli drugie miejsca w Rajdzie Chorwacji, Portugalii i Nowej Zelandii oraz piąte miejsce w Rajdzie Estonii. Szóste miejsce i punkty przywiezione z Rajdu Katalonii zapewniły im pierwszą trójkę na koniec sezonu 2022 i szansę na tytuł mistrzowski, o który pojechali walczyć do Kraju Kwitnącej Wiśni.
Żeby sięgnąć po najwyższy laur, załoga ORLEN Rally Team musiała od początku rzucić wszystko na jedną szalę i bez kalkulacji zmierzyć się z krętymi i bardzo zdradliwymi, asfaltowymi odcinkami Rajdu Japonii, powracającego po dwunastu latach do kalendarza WRC. Niestety na szesnastym kilometrze pierwszej piątkowej próby Isegami’s Tunnel 1 Polacy mieli wypadek, który uniemożliwił im dalszą rywalizację. Cały rajd wygrali Belgowie, Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe, a w kategorii WRC 2 najszybsi byli Grégoire Munster i Louis Louka. Główni rywale Kajetanowicza do końcowego triumfu – Emil Lindholm i jego pilotka Reeta Hämäläinen – zajęli trzecie miejsce w swojej kategorii. Podium WRC 2 uzupełnili zeszłoroczni mistrzowie Andreas Mikkelsen i Torstein Eriksen.
Tegoroczny sukces jest dla Kajetanowicza i Szczepaniaka wyjątkowy. Przed jego startem władze WRC zdecydowały o połączeniu dwóch kategorii WRC 2 i WRC 3 tworząc jedną, najliczniejszą w całej stawce kategorię WRC 2 Open. Oznacza to, że reprezentanci ORLEN Rally Team musieli pokonać blisko 130 sklasyfikowanych na koniec sezonu załóg, w tym zespoły fabryczne. Dla Polaków był to już piąty sezon na trasach Rajdowych Mistrzostw Świata. Na zakończenie czterech ostatnich nasza załoga zawsze meldowała się w czołowej trójce: drugie miejsce w 2019 roku (WRC 2), trzecie miejsce w 2020 roku (WRC 3), drugie miejsce w 2021 roku (WRC 3), trzecie miejsce w 2022 roku (WRC 2).

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
Call Now Button