Nasza oferta Folder Brown
Działalność statutowa (Komisje) Folder Brown

Dzialalnosc

Kalendarz nadchodzących imprez:

<< wrz 2022 >>
pwścpsn
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2

Imprezy

Samochody
Kajetanowicz wystartuje na legendarnym torze Formuły 1

Kajetanowicz wystartuje na legendarnym torze Formuły 1

Sezon 2020 Rajdowych Mistrzostw Świata wkracza na ostatnią prostą. W dniach od 3 do 6 grudnia rozegrany zostanie Rajd Monza – nowość w kalendarzu WRC. Obiekt Formuły 1 będzie gościł najlepszych rajdowców świata, w tym duet LOTOS Rally Team, Kajetana Kajetanowicza i Macieja Szczepaniaka. Polacy po wygranej w Rajdzie Turcji i drugim miejscu w Rajdzie Sardynii po raz pierwszy w tym sezonie wystartują na nawierzchni asfaltowej, mierząc się z najliczniejszą konkurencją w sezonie. Do zawodów zgłosiło się blisko 100 załóg!

Rajd Monza to bardzo popularna impreza wśród gwiazd motorsportu – począwszy od motocyklistów z MotoGP, przez kierowców rajdowych, aż po kierowców Formuły 1. Wyjątkowość rajdu polega na tym, że część odcinków rozgrywanych jest na legendarnym torze wyścigowym. Monza po raz pierwszy będzie rundą mistrzostw świata, co oznacza, że podczas zaledwie dwóch przejazdów zapoznania, załogi będą musiały wykonać od zera bardzo szczegółowy opis trasy. Takie wyzwanie wymaga od kierowców wyjątkowego przygotowania.

Kajetanowicz przed rajdem intensywnie trenował w Polsce swoją Škodą Fabią Rally2 Evo. Pierwszy dzień zorganizowany został na krętym Torze Kielce, który wzbogacony był o ciasne nawroty i szykany między słupkami, by jak najlepiej oddać charakterystykę zbliżającego się rajdu. Drugiego dnia Kajetanowicz jeździł już w prawdziwie jesiennej aurze po drogach swojego rodzinnego Ustronia, które miały pomóc w znalezieniu ustawień na sobotni etap, rozgrywany w Lombardii. Kajetanowicz i Szczepaniak przystępują do Rajdu Monza jako trzecia załoga kategorii WRC 3. Ich dorobek wynosi 55 punktów.

Przed nami ostatnie wyzwanie tego sezonu. Rajd Monza będzie bardzo zróżnicowany, pojedziemy głównie po nawierzchni asfaltowej, ale urozmaiconej wieloma łącznikami szutrowymi. Pomiędzy etapami na torze czeka nas trudna sobota na alpejskich drogach. To wymaga nie tylko koncentracji, ale perfekcyjnego przygotowania ustawień samochodu i dostosowywania ich, bo warunki będą ciągle się zmieniać. Ze względu na temperatury może nas zaskoczyć również pogoda. Staram się jednak patrzeć pozytywnie, bo niewątpliwie tych pozytywów jest bardzo dużo. Testowaliśmy między innymi w Ustroniu, na moim terenie. Jeszcze kilka lat temu nie wymarzyłbym sobie takiej sytuacji, że przyjeżdża do mnie zespół z Hiszpanii i mogę mierzyć się z moimi ukochanymi odcinkami, na których się wychowałem – podsumował Kajetan Kajetanowicz, drugi kierowca WRC 2 sezonu 2019.

Do zawodów zgłosiło się łącznie blisko 100 załóg. Samochodów klasy bliźniaczej do Škody Kajetanowicza ponownie jest najwięcej, bo aż 54. Wśród konkurentów Polaka znaleźć można całą czołówkę kategorii WRC 3, a także gości znanych z zespołów fabrycznych: Stéphane Lefebvre’a czy Andreasa Mikkelsena.

Rajd Monza rozgrywany będzie w dniach 3-6 grudnia. Rywalizacja rozpocznie się w czwartek ponad 4-kilometrowym odcinkiem The Monza Legacy. W piątek zawodnicy zmierzą się z odcinkami rozgrywanymi na torze. Będą to OS 2/3 Junior (13,43 km, godz. 7:58 i 10:08) i OS 4/5 Roggia (16,22 km, godz. 12:38 i 15:08). Piątkową jazdę zakończy rozgrywany po zmroku OS 6 Grand Prix (10,31 km, godz. 17:38).

Sobota będzie najdłuższym, bo liczącym aż 126,95 km dniem rajdu. Zawodnicy pojadą po szybkich i technicznych drogach malowniczej gminy Bergamo. Przed nimi do pokonania OS 7/10 Selvino (25,06 km, godz. 7:52 i 13:22), OS 8/11 Gerosa (11,09 km, godz. 9:08 i 14:38) oraz OS 9/12 Costa Valle Imagna (22,17 km, godz. 10:02 i 15:32). Po nich ponownie rozegrany zostanie OS Grand Prix, który otworzy też niedzielne zmagania. Sezon 2020 zostanie rozstrzygnięty podczas OS 14/15 Serraglio (14,97 km, godz. 10:08 i 12:18), którego drugi przejazd stanowić będzie dodatkowo punktowany Power Stage. Łącznie Rajd Monza to ponad 241 km oesowych.

Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS, a także Delphi Technologies, Driving Experience oraz Pirelli.


Kajetan Kajetanowicz – kierowca rajdowy (Automobilklub Polski), urodził się 5 marca 1979 r. w Cieszynie, mieszkaniec Ustronia; zawodnik LOTOS Rally Team, Rajdowy Mistrz Europy w 2015, 2016 i 2017 roku oraz czterokrotny Rajdowy Mistrz Polski w latach 2010-2013.
Pod koniec października Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak zakończyli swoją rywalizację w cyklu Rajdowych Mistrzostw Świata 2019, stając na podium Rajdu Katalonii. Dla Ustronianina był to pierwszy pełny sezon w WRC2. W jego trakcie reprezentanci LOTOS Rally Team najczęściej spośród wszystkich konkurentów stawali na podiach poszczególnych rund, aż pięciokrotnie! Solidna i równa forma, a także umiejętność szybkiej adaptacji do zmieniających się warunków dały świetny wynik na koniec: drugie miejsce!
Sezon Kajetanowicza i Szczepaniaka rozpoczął się od asfaltowego Rajdu Korsyki, rozgrywanego pod koniec marca. Świetnie zadebiutowali wtedy w Volkswagenie Polo GTI R5, zajmując trzeci stopień podium. Kolejnym przystankiem na mapie była Ameryka Południowa i Rajd Argentyny, który niestety nie przebiegł po myśli naszego duetu. Polacy liderowali, jednak po awarii zawieszenia zmuszeni zostali do wycofania się z rywalizacji. W połowie czerwca kawalkada Rajdowych Mistrzostw Świata przeniosła się na włoską Sardynię. Kajto i Maciek, wykorzystując możliwości regulaminowe, przesiedli się do Škody Fabii R5 i zanotowali kolejny fenomenalny debiut, kończąc zawody na drugiej pozycji.
Po krótkiej przerwie w kalendarzu nasz duet wrócił do zmagań na asfaltowe trasy Rajdu Niemiec. Tutaj także poradził sobie bardzo dobrze, przywożąc do kraju puchary za trzecie miejsce. Załoga LOTOS Rally Team nie zwalniała tempa i już dwa tygodnie później walczyła na niezwykle wymagających i trudnych odcinkach Rajdu Turcji. Efekt? Pierwsza wspólna wygrana Kajetanowicza i Szczepaniaka w WRC2!
Na początku października Polacy wzięli udział jeszcze w Rajdzie Walii. Dla Ustronianina był to pierwszy start w tej imprezie. Choć w walce o dobry wynik przeszkodziła awaria, zebrali wiele cennych doświadczeń. Sezon zakończyli w słonecznej Katalonii, gdzie ponownie stanęli na podium – piątym w tym roku. Dzięki punktom za trzecie miejsce Kajetanowicz ze Szczepaniakiem awansowali na drugą pozycję w klasyfikacji sezonu. Był to ostatni z siedmiu rajdów, w których Polacy mogli zbierać punkty.

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
Call Now Button