Nasza oferta Folder Brown
Działalność statutowa (Komisje) Folder Brown

Dzialalnosc

Kalendarz nadchodzących imprez:

<< mar 2023 >>
pwścpsn
27 28 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Imprezy

Samochody
Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran wygrywają Rajd Akropolu

Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran wygrywają Rajd Akropolu

Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran po fantastycznej, mistrzowskiej jeździe wygrywają legendarny Rajd Akropolu, jedne z najstarszych i najtrudniejszych zawodów na świecie. Załoga LOTOS Rally Team kończyła na podium 9 z 12 odcinków specjalnych, aż siedem z nich wygrywając w pięknym stylu. Jest to dla nich drugi triumf w liczącej ponad 60 lat imprezie – po raz pierwszy zwyciężyli tu w 2015 roku, rok wcześniej stając na trzecim stopniu podium. Polacy dzięki temu sukcesowi awansują na drugą pozycję w tegorocznych Rajdowych Mistrzostwach Europy.

Finałowa pętla była potwierdzeniem świetnej dyspozycji polskiej załogi. Kajetan i Jarek wygrali wszystkie odcinki specjalne, zwiększając swoją przewagę o ponad minutę. Fenomenalna jazda pozwoliła Kajetanowiczowi na zwiększenie do 112 liczby wygranych prób w FIA ERC. To wielki sukces zespołu LOTOS Rally Team, który udało się osiągnąć rywalizując z silną, międzynarodową konkurencją.

Drugie miejsce wywalczyli liderzy mistrzostw, Portugalczycy Bruno Magalhães i Hugo Magalhães, tracąc do Polaków blisko trzy minuty (+2:58,7 s., Skoda Fabia R5). Na najniższym stopniu podium stanął kolejny polski duet, Grzegorz Grzyb i Jakub Wróbel (+6:05,3 s., Skoda Fabia R5). Podczas finałowej pętli po uszkodzeniu samochodu z rywalizacji wycofali się Nasser Al-Attiyah i Matthieu Baumel (Katar/Francja, Ford Fiesta R5), zajmujący do tego momentu trzecie miejsce.

W klasyfikacji sezonowej Rajdowych Mistrzostw Europy Kajetan Kajetanowicz awansował na drugą pozycję i ma już na swoim koncie 72 punkty. Liderem pozostaje Bruno Magalhaes (93 punkty), trzeci jest Aleksiej Łukjaniuk (46), dalej są ex aequo José María López (27) i Marijan Griebel (27).

Załogi rywalizujące w cyklu FIA ERC nie będą miały wiele czasu na odpoczynek. Już za dwa tygodnie rozegrana zostanie czwarta runda, Rajd Cypru (16-18.06). Następnie załogi przyjadą do Polski, by wziąć udział w Rajdzie Rzeszowskim (3-5.08). Kolejnym miejscem wielkiej bitwy będzie czeski Rajd Barum (25-27.08), po którym przeniosą się do Włoch, by wziąć udział w nowej rundzie – Rajd di Roma Capitale (16-17.09). Finałowym rajdem będzie Rajd Lipawy, rozgrywany w październiku (6-8.10).

Kajetan Kajetanowicz: – Dokonaliśmy tego, wygraliśmy po raz drugi jeden z najtrudniejszych rajdów na świecie. Marzenia się spełniają – warto dążyć do ich realizacji, cisnąć gaz i nie poddawać się. Wczoraj nie było idealnie, ale byliśmy skoncentrowani na swojej pracy. Mieliśmy trudności, po czym odbijaliśmy je jak piłeczkę. Nie ukrywam, że włożyłem w to dużo pracy – zarówno przed jak i w trakcie zawodów, przez co jestem trochę zmęczony. 🙂 Są rzeczy, na które nie mamy wpływu i trudno sobie z nimi radzić, ale warto próbować. Wielkie podziękowania dla mojego zespołu LOTOS Rally Team i dla wszystkich, którzy w nas wierzyli. Dziękuję kibicom zagrzewającym nas do walki przed komputerami i na miejscu. To był tak wymagający kondycyjnie rajd, po którym z uśmiechem patrzę w przyszłość.

Jarek Baran: – To wielkie, wzruszające przeżycie. Acropolis to legenda, to naprawdę niewiarygodny rajd. Każdy, kto miał okazję zmierzyć się w nim jest już bohaterem. Kiedy zaczynałem startować, takie coś było dla mnie czymś absolutnie niewyobrażalnym. Nie miałem odwagi marzyć, że kiedyś tu wystartuję. Nasze dwukrotne zwycięstwo jest czymś niezwykłym. Sukces w tym jednym z najtrudniejszych rajdów świata chciałbym zadedykować mojemu tacie, który niedawno obchodził urodziny. Taki mały, spóźniony prezent. On pchnął mnie do tej rajdowej drogi i to chyba najlepsza rzecz, którą mogę mu dzisiaj oddać. Dziękuję bardzo.

Starty Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS – a także CUBE.ITG, Delphi oraz Driving Experience. Szczegółowe informacje dotyczące Kajetana Kajetanowicza i zespołu są dostępne na stronach www.lotosrallyteam.pl oraz www.kajto.pl, a także na: www.fb.com/EmocjeDoPelna, www.fb.com/KajetanKajetanowicz, www.twitter.com/Kajto_pl oraz www.youtube.com/Kajtopl.

Wyniki Rajdu Akropolu 2017, 3. rundy FIA ERC:
1. Kajetanowicz / Baran (Polska, Ford Fiesta R5) 2:50:40,6 s.
2. Magalhães / Magalhães (Portugalia, Skoda Fabia R5) +1:58,7 s.
3. Grzyb / Wróbel (Polska, Skoda Fabia R5) +5:05,3 s.
4. Tsouloftas / Giraudet (Cypr, Citroen DS3 R5) +7:48,3 s.
5. Tsolakidis / Dimos (Grecja, Skoda Fabia R5) +15:49,2 s.
6. Melegari / Barone (Włochy, Mitsubishi Lancer Evo IX) +20:05,6 s.
7. Drymoussis / Drymoussis (Grecja, Subaru Impreza STI) +24:43,5 s.
8. Banaz / Erdener (Turcja, Ford Fiesta R2T) +25:06,0 s.
9. Özdemir / Memişyazıcı (Turcja, Ford Fiesta R2T) +26:45,4 s.
10. Érdi jr. / Papp (Węgry, Mitsubishi Lancer Evo X) +29:11,2 s.

Klasyfikacja Rajdowych Mistrzostw Europy po Rajdzie Akropolu:
1. Bruno Magalhães (Portugalia) 93 pkt.
2. Kajetan Kajetanowicz (Polska) 72 pkt.
3. Aleksiej Łukjaniuk (Rosja) 46 pkt.
4. Marijan Griebel (Niemcy) 27 pkt.
5. José Maria López (Hiszpania) 27 pkt.
6. Grzegorz Grzyb (Polska) 22 pkt.
7. Josh Moffett (Irlandia) 20 pkt.
8. Iván Ares (Hiszpania) 19 pkt.
9. Socratis Tsolakidis (Grecja) 19 pkt.
10. Alexandros Tsouloftas (Cypr) 16 pkt.


Kajetan Kajetanowicz – kierowca rajdowy (Automobilklub Polski), urodził się 5 marca 1979 r. w Cieszynie, mieszkaniec Ustronia; zawodnik LOTOS Rally Team, Rajdowy Mistrz Europy 2015 i 2016 oraz czterokrotny Rajdowy Mistrz Polski w latach 2010-2013.

W sezonie 2016 Kajetan Kajetanowicz powtórzył sukces z 2015 roku i drugi raz z rzędu sięgnął po tytuł Rajdowego Mistrza Europy. W klasyfikacji zespołowej europejskiego czempionatu bezapelacyjnie triumfował także zespół Kajetanowicza – LOTOS Rally Team. Swoją drogę do tego sukcesu Kajetanowicz rozpoczął w pierwszym rajdzie sezonu – na Wyspach Kanaryjskich. Tam wygrał najwięcej oesów, zdobył 29 punktów a także był szybszy i skuteczniejszy od Madsa Ostberga – norweskiego zawodnika mającego na koncie ponad 100 rund WRC. Już w kolejnych zawodach – asfaltowym Rajdzie Irlandii – Polak po raz drugi z rzędu zajął drugą lokatę i objął prowadzenie w mistrzostwach. Na Zielonej Wyspie Kajetanowicz był lepszy od wszystkich regularnych uczestników Mistrzostw Wielkiej Brytanii i do samej mety walczył o zwycięstwo z Irlandczykiem Craigiem Breenem. Ozdobą legendarnego, arcytrudnego Rajdu Akropolu była szalona, ale efektywna pogoń Rajdowego Mistrza Europy. Walka o powrót do punktowanej dziesiątki się opłaciła – Kajto awansował aż o 26 pozycji i obronił pozycję liderów FIA ERC. Na egzotycznych Azorach Kajetan był najszybszy po pierwszym dniu zmagań, ale nawet późniejsza awaria układu przeniesienia napędu nie przeszkodziła mu w ukończeniu tego malowniczego, choć kapryśnego rajdu na podium i to po raz drugi z rzędu. Dzięki tym wynikom, w pierwszej połowie sezonu kierowca LOTOS Rally Team zgromadził 92 punkty i prowadził w klasyfikacji mistrzostw z 15-punktową przewagą. Na półmetku sezonu przyszedł czas na debiut Kajetanowicza w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Nastąpiło to podczas domowej rundy Mistrza Europy, czyli Rajdu Polski. Tym razem trzykrotny zwycięzca tej imprezy na mazurskich szutrach zajął czwarte miejsce w mocno obsadzonej kategorii WRC 2. Następnie Kajetanowicz powrócił do skutecznej rywalizacji w FIA ERC, zdobywając drugą lokatę na oszałamiająco szybkich szutrach Estonii. Na początku sierpnia zawodnik LOTOS Rally Team zdominował 25. Rajd Rzeszowski. Po niemal 1100 dniach od jego poprzedniego startu w tych zawodach Kajto pokonał całą krajową czołówkę, a także Bryana Bouffier – czterokrotnego triumfatora Rajdu Rzeszowskiego. Lider FIA ERC odniósł na Podkarpaciu bezapelacyjne zwycięstwo – wygrał 8 z 13 oesów i wywalczył w Rzeszowie 39 na 39 możliwych do zdobycia punktów. W Rajdzie Barum Kajetanowicz od początku był na dobrej drodze do powtórzenia świetnego rezultatu z 2015 r. Drogę do kolejnego podium w sezonie przerwała mu awaria silnika, z którą mechanicy jednak się uporali. Dzięki temu Kajto wrócił do rywalizacji w niedzielnym etapie zawodów, kończąc go na rewelacyjnym drugim miejscu.
W całym sezonie polski mistrz harmonijnie łączył wysokie tempo ze skutecznością niezbędną do zdobywania punktów. Na swoim koncie Kajetan ma zwycięstwo na 29 ze 103 (28 proc.) odcinków specjalnych, do których wystartował w tym sezonie europejskiego czempionatu. W pierwszej trójce reprezentant LOTOS Rally Team ukończył 71 z 103 oesów (69. proc.).
W 2016 roku Kajetan otrzymał nagrodę Fair-Play Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Rajdowy Mistrz Europy został uhonorowany za sportową postawę, jaką zaprezentował podczas ubiegłorocznego Rajdu Barum. Polak zauważył, że jadąca przed nim francuska załoga uległa bardzo poważnemu wypadkowi, a przy ich rozbitym samochodzie nie zatrzymali się inni zawodnicy. Kajetanowicz przerwał walkę, zatrzymał się na trasie odcinka specjalnego, by sprawdzić czy rywalom coś się stało i ewentualnie udzielić im niezbędnej pomocy. Rok został zwieńczony wielkim sukcesem, czwartą z rzędu wygraną w Rajdzie Barbórka. Kajetanowicz zrobił to w wielkim stylu, triumfując we wszystkich odcinkach specjalnych, a na koniec, po raz piąty w karierze – także w Kryterium Asów na ulicy Karowej.
W 2015 roku wywalczył tytuł Rajdowego Mistrza Europy. Drogę do tego najważniejszego sukcesu w karierze Kajetan rozpoczął od bezapelacyjnego zwycięstwa w Rajdzie Janner, w którym wygrał z miażdżącą przewagą. Szybkie tempo zaprezentował również miesiąc później w zimowym rajdzie na Łotwie, skąd wywiózł cenne punkty. W debiucie w Rajdzie Irlandii finiszował na drugiej pozycji, tuż za zwycięzcą – Irlandczykiem Craigiem Breenem. W maju skutecznie wywalczył miejsce na podium podczas niezwykle trudnego rajdu na Azorach. Ważnym punktem sezonu był imponujący debiut na szalenie szybkich szutrach w Estonii, gdzie zajął drugie miejsce. Drugą połowę mistrzostw rozpoczął od trzeciego miejsca w Rajdzie Barum – najmocniej obsadzonej rundzie sezonu, ustępując jedynie czeskim zawodnikom. Dwa ostatnie rajdy w sezonie to triumfalny nokaut na krętych oesach Cypru oraz rewelacyjna postawa i zwycięstwo w kultowym Rajdzie Akropolu, podczas którego przypieczętował tytuł Rajdowego Mistrza Europy. Reprezentanci LOTOS Rally Team wywalczyli swój życiowy sukces w stylu i tempie, którymi przez cały długi sezon zachwycali kibiców i obserwatorów na całym świecie. Kajetanowicz i Baran, jadący przygotowanym przez polski odział M-Sportu Fordem Fiestą R5, zaimponowali przede wszystkim skutecznością – Polacy przywozili cenne punkty z każdego rajdu, w którym wystartowali. Aż 7 z 8 rund mistrzostw ukończyli na podium, z czego trzy – Rajd Janner, Rajd Cypru i Rajd Akropolu – wygrali. Co więcej – Kajetanowicz i Baran są dopiero trzecią polską załogą, która wywalczyła miano najlepszej na Starym Kontynencie. Życiowym sukcesem Kajetanowicz nawiązuje do trzech triumfów Sobiesława Zasady wywalczonych w latach 60. i 70. oraz mistrzostwa Krzysztofa Hołowczyca z 1997 r. Na zakończenie 2015 roku Kajetanowicz po raz trzeci w karierze sięgnął po triumf w prestiżowym, warszawskim Rajdzie Barbórka i czwarty raz zwyciężył w legendarnym Kryterium Asów na ulicy Karowej.
W sezonie 2014 Kajetanowicz startował w Rajdowych Mistrzostwach Europy. W 8 rundach tego prestiżowego cyklu załoga LOTOS Rally Team zgromadziła 100 punktów i zajęła czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej sezonu. W siedmiu z ośmiu rund mistrzostw Europy Kajetanowicz startował po raz pierwszy w karierze. Mimo tego, w nowych i nieznanych rajdach Polak potwierdził swoje umiejętności – wygrał 13 odcinków specjalnych, 41 ukończył w pierwszej trójce, a w dwóch rajdach stawał na podium. Za swoją jazdę w szutrowym Rajdzie Cypru otrzymał Colin McRae Flat Out Trophy – nagrodę przyznawaną za tempo i bezkompromisową postawę. Ponadto Kajetanowicz wywalczył tytuł FIA ERC Gravel Masters przyznawany kierowcy, który był najlepszy w rajdach rozgrywanych na szutrze.
W sezonach 2010-2013 Kajetanowicz cztery razy z rzędu zdobywał tytuł Rajdowego Mistrza Polski. W sezonie 2013 kierowca LOTOS Rally Team triumfował we wszystkich rundach LOTOS Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, w których wziął udział, czyli w Rajdach Świdnickim, Karkonoskim, Wisły, Rzeszowskim oraz rozgrywanym na Litwie Rajdzie Kauno Ruduo i Rajdzie Polski, zaliczanym także do klasyfikacji mistrzostw Europy. Rok 2013 Kajetanowicz zwieńczył triumfem w Rajdzie Barbórka i legendarnym Kryterium Asów na ulicy Karowej. Dwa razy z rzędu – w sezonach 2010 i 2011 – zwyciężał w Rajdzie Polski, czego nie udało się dokonać żadnemu Polakowi od prawie 90 lat. Sukces ten powtórzył w 2013 roku, wygrywając po raz trzeci w karierze ten najbardziej prestiżowy rajd w naszym kraju, w imponującym stylu, co przyniosło mu pierwsze w karierze wyróżnienie Colin McRae Flat Out Trophy.
Wcześniej, bo już w 2008 roku, Kajetan został I Wicemistrzem Polski i mistrzem w grupie N. A już dwa lata później stanął na najwyższym stopniu podium w klasyfikacji generalnej krajowego czempionatu. Sukcesy te powtarzał w kolejnych latach aż trzykrotnie od 2010 do 2013 roku. Rajdowe Mistrzostwo Europy oraz cztery z rzędu tytuły Mistrza Polski pozwalają określić Kajetanowicza najbardziej utytułowanym kierowcą rajdowym obecnego pokolenia.
Kajetan Kajetanowicz jest także wieloletnim instruktorem w szkole doskonalenia jazdy. Od lat propaguje bezpieczeństwo i skutecznie namawia do doskonalenia umiejętności za kierownicą.
Jarek Baran – pilot rajdowy (Automobilklub Krakowski), urodził się 24 grudnia 1967 r. w Krakowie. Pochodzi z rodziny o rajdowych tradycjach. Jego brat Maciej również jest utytułowanym pilotem rajdowym. Ze zdecydowaną pomocą taty – kierowcy i pilota rajdowego, Jarek wystartował w swoim pierwszym rajdzie jako kierowca. Nie dojechał do mety, ponieważ… nie mógł jej odnaleźć. Postanowił, więc dokładnie zgłębić zagadnienie pilotażu i obecnie jako profesjonalny pilot rajdowy ma na koncie blisko 250 startów w rajdach różnych kategorii, w których ponad 90 razy stawał na podium.
W mistrzostwach Polski zadebiutował w 1989 roku, od początku startów wierny barwom Automobilklubu Krakowskiego. Reprezentował większość oficjalnych zespołów importerskich startujących w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. W dorobku ma ponad dwadzieścia tytułów mistrzowskich w różnych klasach i grupach. Jeden z rekordzistów Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski pod względem liczby startów (ponad 140), wygranych rajdów (35) oraz miejsc na podium (63). Posiadacz rekordowej liczby tytułów Mistrza Polski w klasyfikacji generalnej, które zdobył z Januszem Kuligiem (1997, 2000, 2001) i Kajetanem Kajetanowiczem (2010, 2011, 2012, 2013). W 2001 roku z Januszem Kuligiem wywalczył tytuł Wicemistrza Europy, a w 2015 roku wspólnie z Kajetanem Kajetanowiczem tytuł Rajdowego Mistrza Europy.
Od lat dzieli się wiedzą i doświadczeniem w ramach autorskiego projektu Szkoły dla Pilotów. Projekt szkoły miał dotąd cztery pełne edycje, w których swoją wiedzę o rajdowym pilotażu poszerzało ponad 50 młodych zawodników. W roku 2009 we współpracy z Polskim Związkiem Motorowym przeprowadził cykl autorskich szkoleń dla ponad 250 młodych zawodników, w pięciu największych ośrodkach klubowych w kraju.
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
Call Now Button