15 stycznia 2017






polecamy

polecamy



komisje

Po 1 rundzie HRPP - nasi na czele   
18.04.2016

Nie udało się zdobyć prowadzenia w klasyfikacji klubowej – trzy nasze załogi z przyczyn obiektywnych nie dojechały na start, a dwie maiły awarie techniczne, ale mamy drugie miejsce z poważnymi perspektywami na przyjęcia prowadzenia w tej klasyfikacji na 2 Rundzie HRPP

Nasi zawodnicy : Marcin Grzelewski (startujący do czasu dobudowy swego Forda Escorta ta 1800 RS) w Kategorii FIA 4 na BMW E-30 oraz Artur Rowiński na Audi Quattro startujący w Kategorii PZM 5 osiągnęli najlepsze czasy w obu tych kategoriach. Jak to na początku sezonu - wszyscy mieli jakieś problemy techniczne: Marcin Grzelewski ledwo dojechał do mety ostatniego odcinka na urwanym króćcu od chłodnicy. Adam Kacprzyk ( Lancia Delta HF Integrale ) nie wystartował do ostatniego odcinka , po awarii ładowania. Niżej podpisany Mirek Miernik przejechał wszystkie odcinki Fiatem 131 Abarth Rally na podpartym zaworze ssącym. Jedna nasza załoga "Molicki & Molicki" – startująca z wielkim rozmachem na Ładzie VFTS w trybie pokaz - niestety "wyjęła" 1/3 skrzyni , koło zamachowe, docisk i tarczę sprzęgła "dołem" i to w trakcie odcinka. Ale, auto jest już odbudowane i jedzie na 2 Rundę – Rad Mikołowsko - Żorski. Razem z innymi pojawi się tam też Tomek Szostak na B-grupowej Lancii Becie Coupe 2.0.

Łącznie w 2 Rundzie HRPP na zgłoszonych 16 załóg wystartuje 6 kierowców Automobilklubu Polski, w tym nie wymieniony powyżej Krzysztof Głowala ma Mazdzie GTX.

Zawodnicy biorący udział w 1 Rundzie stwierdzili , że trasa – choć dość krótka bo niespełna 30 km oesowych - przeszła ich oczekiwania , kryterium wieczorne w Wieliczce było najlepszym "Power Stage'm" w którym uczestniczyli, a organizacja , oprawa i kibice dali zawodnikom wiele satysfakcji i rajdowego zadowolenia.

2 Runda -Rajd Mikołowsko Żorski zapowiada się jeszcze ciekawiej, bo będzie ponad 40 km oesowych. Zaczyna się z superopoesem nocnym w Mikołowie , komentowanym fachowo dla kibiców przez Macieja Wisławskiego ("Wiślaka") i Garbriela Borowego (Rajdy 24.pl) a następnego dnia intensywne 6 oesów rajdowych - po prawie 7 kilometrów każdy - z uroczystą metą honorową na rynku w Żorach ok. godziny 19-ej.

Pierwsze "koty za płoty" – wypadły dla HRPP bardzo dobrze. Zadowolenie kierowców oraz nieukrywany entuzjazm kibiców na widok historycznych rajdówek na odcinkach dobrze wróżą całemu cyklowi. Przygotowywane do startów nowe auta w tym m.in. B grupowy Triumph TR-7 V8 , kilka Dużych Fiatów, Maluchy, Skody, Ford Sierra , Peugeoty 205, Renault GT Turbo zapewnią dodatkowe atrakcje sportowe i widowiskowość cyklu w dalszej części sezonu.

Oprac. Mirosław Miernik


<powrót do aktualności>

© benix      Automobilklub Polski                                                    Automobilklubpolski.pl używa plików cookies aby ułatwić korzystanie z naszego serwisu.