15 stycznia 2017






polecamy

polecamy



komisje

I Grand Prix Polski Pojazdów Zabytkowych
23.09.2015

Automobilklub Rzemieślnik zorganizował w dniach 17-19 września 2015 r. imprezę turystyczną dla pojazdów zabytkowych pod nazwą I Grand Prix Polski Pojazdów Zabytkowych.
Zgłosiło się 27 załóg a z Warszawy we czwartek 17 września od godz.10.00 wystartowało 23.
Automobilklub Polski reprezentowało 8 załóg:
- Marcin Chwist – Maciej Jończyk - Porsche 944 - nr start. 2,
- Artur Sznajderowicz – Mirosław Wiśniewski - Skoda s100L - nr start. 15,
- Adrian Urbański – Marcin Ptak - Volvo Amazon - nr start. 16,
- Jacek Bujański – Michał Bujański - Autobianchi Abarth - nr start. 17,
- Piotr Pietras – Jolanta Pietras - Mercedes 300 D - nr start. 18,
- Mirosław Staniszewski – Ludomir Szpakowski Fiat 124 Spider nr start. 19,
- Bartłomiej Kossowski – Marta Kossowska - Saab 96 2T - nr start. 22,
- Mariusz Wolski – Jacek Witkowski - Tatraplan - nr start. 24
a w załodze nr 23 w MG TD Ryszarda Krzysztofika pilotowała Barbara Fijałkowska.

Pierwszy etap o długości 325,1 km z 3 próbami RT (jazda na regularność) oraz 4 próbami sportowymi ( SZ na torze STW-Rally Drive w Klaudynie, SZ Tor Radom oraz 2 x SZ Tor Kielce) zaczynał się w Warszawie a kończył się w Kielcach.
W piątek 18 września uczestnicy mieli do przejechania 406,0 km trasy z 4 próbami RT na regularność i 6 próbami sportowymi ( 2 x SZ Tor Wyrazów i 4 x SZ na lotnisku w Kamieniu Śląskim) z metą etapu w Polanicy Zdroju.
Sobota to etap dzienny – pętla Polanica - Polanica o długości 276,7 km z 9 próbami RT wiodąca po drogach Kotliny Kłodzkiej, po obecnych i już nie wykorzystywanych Odcinkach Specjalnych rajdów Polski, Elmotu czy Dolnośląskiego.
Na noc z soboty na niedzielę organizatorzy przewidzieli IV Etap Polanica – Kudowa - Polanica, o długości "jedynie" 78,7 km z 3 nocnymi odcinkami RT na regularność.


Podsumowując:
Długość trasy – 1086,4 km,
19 prób RT na regularność o długości 263,7 km oraz 10 prób sportowych SZ
Wyniki końcowe w klasyfikacji generalnej (po protestach załogi nr 20):
1 Arkadiusz Wieczorek – Marcin Żuk - AK Śląski Porsche 911,
2 Jacek Miller – Włodzimierz Cierliński - AMICAR Fiat X1/9
3 Adam Piskozub – Jacek Storm - AMICAR Porsche 911 SC 3.0

Klasa < 1961
1 Mariusz Wolski – Jacek Witkowski - AK Polski - Tatraplan
2 Ryszard Krzysztofik – Barbara Fijałkowski - AK Kielecki/AK Polski - MG
Klasa <1981 Tradycyjna
2 Mirosław Staniszewski – Ludomir Szpakowski - AK Polski - Fiat 124 Spider
3 Piotr Pietras – Jolanta Pietras - AK Polski - Mercedes 300 D
Klasa <1981 Sportowa
7 Artur Sznajderowicz – Mirosław Wiśniewski - AK Polski - Skoda s100L
Klasa Youngtimer:
2 Marcin Chwist – Maciej Jonczyk - AK Polski - Porsche 944
4 Jacek Bujański – Michał Bujański - AK Polski - Autobianchi Abarth
Zespołowo:
2 Automobilklub Polski

Galeria zdjęć na:
https://www.facebook.com/Grand-Prix-Polski-Pojazd%C3%B3w-Zabytkowych-819214261518867/timeline/?ref=page_internal
oraz
http://ak-rzemieslnik.pl/galeria,561,2015,I_Grand_Prix_Polski_Pojazdow_Zabytkowych _im_Witolda_Rychtera.html

<powrót do aktualności>

© benix      Automobilklub Polski                                                    Automobilklubpolski.pl używa plików cookies aby ułatwić korzystanie z naszego serwisu.