15 stycznia 2017






polecamy

polecamy



komisje

IV Warszawski Rajd Motocyklowy
10.09.2015

Dyskretny dymek dwusuwu

Galeria zdjęć

W pierwszą niedzielę września, w jakże jesiennej aurze wystartował IV Warszawski Rajd Motocyklowy, inicjatywa kultywowana przez fascynatów zagadek nawigacyjnych, warszawskich zaułków i szemranego klimatu. Mieszanka ta sprawia, że na starcie pojawiają się fani zwiedzania wyznający zasadę "postoje są dla mięczaków".

Tematem przewodnim edycji wrześniowej był, jakżeby inaczej, Wrzesień. Tyle że ten sprzed 76 lat, a detalicznie rzecz ujmując ślady historii obrony Stolicy w 1939 roku zachowane w Warszawie. Przykładowe punkty kontroli przejazdu to Barykada na Ochocie, rozliczne szpitale wojenne, punkty dowodzenia, punkt podpisania kapitulacji Warszawy, miejsca upamiętnione stosownymi tablicami i pomnikami. Żeby nie było łatwo ani monotonnie, klasyczny itinerer zastąpiliśmy mapą przedwojennej Warszawy, co utrudniło nawigowanie. Wiadomo, zniszczenia wojenne sprawiły, że jest to zupełnie inne miasto! Wyszło znakomicie, prawie nikt nie miał kłopotu z ukrytymi zagadkami i harcerzami, którzy sprawdzili umiejętność udzielenia pierwszej pomocy.

Rajd w klasie pre '70 wygrał Maciej Bień na Osie z 1959 roku przed Tomaszem Karlickim na Mz i Jankiem Kasprzyckim na Simsonie AWO. W klasie pre '85 tryumfował Adam Marczuk na Mz przed ex aequo Michałem Koniecznym na BMW i Bogusławem Miciałkiewiczem na Yamasze RS 250. W klasie post 85 zwyciężył Marcin Bechta na Kawasaki Zephyr przed Tomaszem Kępińskim na BMW i Dariuszem Dudką na Mz. Tu warto nadmienić, że Marcin i Dariusz stanowią część teamu łódzkiego rok rocznie startującego w Warszawskim Rajdzie Motocyklowym (czekamy na rewanż w postaci Łódzkiego Rajdu Motocyklowego).

Próby sportowe przeprowadzone zostały na bemowskim Autodromie Automobilklubu Polski i zawierały elementy gymkhany, modnej ostatnio dyscypliny podnoszącej umiejetności, kondycję i ciśnienie. Tu klasę najstarszą wygrał Dariusz Kalinowski na Uralu, w klasie pre '85 zwyciężył Bogusław Miciałkiewicz na Yamasze, a wśród jeźdźców na najmłodszych maszynach wygrał Tomasz Kępiński na BMW.

Meta ulokowana została w sympatycznym i rock and rollowym klubie Rock Side 99 w Forcie Mokotów, tam zwyciężcy otrzymali statuetki i nagrody ufundowane przez Motocyklową Szkołę Jazdy Kulikowisko. Paradoksalnie wśród nagród znalazły sie opakowania porządnego oleju do dwusuwów, które w tym roku stanowiły aż 50 % zwycięzców i 40 % uczestników.

Tekst Grzegorz Cichocki, foto Krzysztof Andrzejewski i Krzysztof Kupiec


06.08.2015

         

Zapraszamy w niedzielę, 6 września, na IV Warszawski Rajd Motocyklowy.

Rajd nawigacyjno turystyczny, czyli jeździmy ulicami miasta trasą wyznaczoną itinererem, zwiedzamy ciekawe miejsca, tajemnicze zaułki poznając historię Warszawy. Mapy narysowane są przy użyciu znaków i zasad, o których przeczytacie na stronach Automobilklubu Polski: www.automobilklubpolski.pl/turystyka/tajemnice/2014tajemnice01.html

Tegoroczny rajd, jak wszystkie poprzednie, ma temat przewodni. Tym razem będzie to Warszawa-Wrzesień 1939.

Rajd jest jedną z rund Mistrzostw Okręgu Warszawskiego Pojazdów Zabytkowych PZM, zatem preferowane są motocykle wyprodukowane do 1985 roku. Zgodnie z tradycją Warszawskiego Rajdu Motocyklowego do udziału zaproszone są także nowsze jednoślady.



Organizatorem jest Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklub Polski.

Start 6 września godzina 10. Biuro Rajdu czynne od godz. 9.
Miejsce startu: Autodrom AP ul. Powstańców Śląskich 127
Kontakt z organizatorem: tel. 503 858 073
Strona wydarzenia na Facebooku: www.facebook.com/events/1681180778783417/

Serdecznie zapraszamy!

<powrót do aktualności>

© benix      Automobilklub Polski                                                    Automobilklubpolski.pl używa plików cookies aby ułatwić korzystanie z naszego serwisu.