15 stycznia 2017






polecamy

polecamy



komisje

Trudny WUK okręgowy    
24.08.2015

W niedzielę odbyła się II runda MOWPZ PZM pod nazwą Rajd WUK 2015. WUK to specyficzna impreza, w której organizatorzy próbują przemycić do rajdów samochodów klasycznych jak największą ilość elementów z imprez nawigacyjnych. Na WUK-u nie ma zwiedzania, nie ma wycieczek wokół pałaców, milionów kilometrów na długich prostych i nie ma też chwili wytchnienia. W zamian uczestnicy otrzymują krótki itinerer, nietypowe dla klasyków zadania nawigacyjne i ciekawe punkty kontroli. Wisienką na torcie są szybkie i dość długie próby sportowe na Autodromie AP z osobnym Kryterium WUK-a na koniec.



Mimo tylu zadań nawigacyjnych co roku na WUK-a przyjeżdża ponad 50 samochodów, co jest chyba najlepszą rekomendacją imprezy. Nie wszyscy lubią trudne trasy rajdowe. Jak widać również takie imprezy są potrzebne. W tym roku organizatorzy przygotowali dwa rajdowe odcinki oraz trzy próby sportowe. Pierwszy odcinek prowadził na Forty Bema, gdzie czekał na zawodników etap pieszy, kilka PKP-ów oraz przejazd przez bemowski wąwóz. Na drugim etapie było już zdecydowanie trudniej pod względem nawigacyjnym. Zawodnicy szczególnie zapamiętają tzw. choinki i nowość na rajdach pojazdów zabytkowych czyli Plan Volvo, który rozrysowano na Boernerowie. Jak zwykle nie zabrakło żywych punktów kontroli przejazdu. Warto wyróżnić punkt z karetkami z seriali oraz rozpoznawanie papierowych modeli ciężarówek Star.

Między odcinkami zorganizowano dwie próby sportowe oraz tzw. Kryterium WUKa. Pierwsza próba praktycznie w całości prowadziła przez płyty poślizgowe, zaś druga, nieco szybsza, odbyła się na nawierzchni asfaltowo – betonowej. Kryterium WUK-a czyli najdłuższa próba dnia, posiadająca osobną klasyfikację, należało tym razem do Opli. Najszybszy okazał się Krzysztof Duran jadący Oplem GT z 1971 roku, drugie miejsce zajął Waldemar Daszkowski w Oplu Ascona B z 1977 roku.

Rajd WUK 2015 – 23 sierpnia 2015
Klasa PRE1955
1. Artur Węgler – DKW F5 (1935) - MAK
2. Mariusz Wolski – Tatra T600 Tatraplan (1949) – AK Polski
3. Marcin Chrzanowski - Austin A125 Sheerline (1953) – AK Polski
Klasa PRE1970
1. Piotr Janicki – Volvo Amazon (1966) - AK Polski
2. Karolina Kołaszewska – Volkswagen 1200 (1970) – NZ
3. Piotr Życzyński - Tatra 603 (1969) – AK Polski
Klasa PRE1970
1. Barłomiej Kossowski – Seat Ronda (1984) - AK Polski
2. Maciej Bień – FSO Polonez 1500 (1980) – AK Polski
3. Kamil Pawłowski - Chrysler-Simca 2Litres Automatic (1978) – AK Polski


Zdjęcia z imprezy, fot. Michał Leśniewski


WUK 2015, III runda MOWPZ    
13.07.2015

         

Zapraszam do zapisów na rajd WUK 2015, III rundę MOWPZ , który odbędzie się dnia 23.08. 2015 r, w niedzielę.

Stwórzmy tu wspólnie prowizoryczną listę zapisów, którą przekształcać będę w listę startową wraz z nadsyłanymi przez Was dowodami wpłaty wpisowego.

Zgodnie z regulaminem MOWPZ PZM na rok 2015 obowiązuje wpisowe 20,00 zł. od pojazdu dla załogi z klubu zrzeszonego w PZM oraz 30,00 zł. od pojazdu dla załogi niezrzeszonego w PZM oraz 10,00 zł. od osoby.

Do rajdu dopuszczone są samochody wyprodukowane przed 31. grudnia 1985 r. Organizator zastrzega sobie prawo dopuszczenia niektórych samochodów młodszych jeżeli zajdzie taka potrzeba/konieczność, widzimisię.

Aktualny Regulamin MOWPZ można przeczytać na stronie okręgowego zarządu PZM link: http://www.pzm.pl/zo/warszawa/pojazdy-zabytkowe

Lista startowa obejmuje około 60 miejsc. Podczas uzupełniania listy proszę wypełnić wszystkie rubryczki. TERMIN ZGŁOSZEŃ UPŁYWA 31 LIPCA.

Wpisowe należy wpłacać na konto Automobilklubu Polski:
Polski Bank Spółdzielczy w Ciechanowie, 70 8213 0008 2010 0900 1208 0001, w tytule wpłaty proszę wpisać WUK 2015 oraz imię i nazwisko kierowcy.

Potwierdzenia wpłaty wpisowego proszę wysyłać na adres baarbi@o2.pl.

Dziękuję i zapraszam do wspólnej zabawy, Komandor Fi.

<powrót do aktualności>

© benix      Automobilklub Polski                                                    Automobilklubpolski.pl używa plików cookies aby ułatwić korzystanie z naszego serwisu.