15 stycznia 2017

polecamy

komisje

Rajd Samochodów Zabytkowych szlakiem wojsk Księcia Witolda 1410r. Zakroczym-Kowno- Troki-Wilno-Vievis - relacja
29.11.2010

W dniach 28.07-1.08.2010r odbył się I Rajd pojazdów zabytkowych na Litwę. Zorganizowany został przez Automobilklub Polski we współpracy z Władzami Gminy Zakroczym pod patronatem Burmistrza Gminy. Rajd był kontynuacją rajdów „Czubajka”. Wzięło w nim udział 11 pojazdów z całej Polski oraz 1 załoga niemiecka.

Reprezentację stanowiły pojazdy Oakland 1917r, Willys 1924r, Austro-Daimler 1927r, DKW-Ihle 1933r, Fiat 1934r, dwa Ople 1936r,Aero 1936r,BMW.1936r,MG 1937r, Peugeot 1937r, Healey 1967r.

Po uroczystym starcie z zabytkowego Rynku w Zakroczymiu wyruszono nazajutrz w trasę. Byłą granice przekroczono w Ogrodnikach. Po dojechaniu do Olity odbyło się spotkanie z władzami tutejszego Automobilklubu.

Następnie kawalkada pojazdów udała się do Kowna, gdzie najpierw odbyło się spotkanie z kolegami Automobilklubu Kowno w pięknej starej galerii (niegdyś fabryce), a potem na starym Rynku, odbyło się uroczyste spotkanie z Władzami Miasta.

Wieczorem 29.07. dotarliśmy do bazy w Vievis. Następnego dnia udaliśmy się do Trok, by podziwiać odrestaurowany zamek Książąt litewskich i pozwolić podziwiać nasze pojazdy na kolejnej wystawie. 31.07 odwiedziliśmy Wilno. Nasze pojazdy wystawione zostały na b. elitarnej Alei Gedymina w centrum Starówki Wilna. Uczestnicy udali się oczywiście na „sentymentalne” zwiedzanie zabytków. Wieczorem odbyła się uroczysta kolacja z Władzami Vievis, na której mer Vievis - p. Zenonas Pukenas, Burmistrz Gminy Zakroczym - p. Henryk Ruszczyk oraz przedstawiciel AP - Komandor Apolinary Bartnicki w imieniu wszystkich podpisali Akt Przyjaźni.

Wracaliśmy pełni wrażeń. Długo będziemy wspominać wielką życzliwość jaką nam okazywano i ogromne zainteresowanie Władz, Kolegów Automobilistów i publiczności na Litwie.

<zobacz zdjęcia>

<powrót do aktualności>

© benix      Automobilklub Polski                                                    Automobilklubpolski.pl używa plików cookies aby ułatwić korzystanie z naszego serwisu.