15 stycznia 2017






polecamy

polecamy



komisje

TajemniceNawigacji

Zobaczmy jeszcze jeden sposób wyznaczania punktu:

"e"- przy pomocy opisu z natury

sprawa prosta i przejrzysta. Jedziemy tak jak wymaga itinerer i dojeżdżamy do skrzyżowania, które jest naszym punktem 22. Chyba nie ma pytań.
Wyznaczony w ten sposób punkt należy nanieść na wszystkich materiałach topograficznych oraz na detalach punktów na których znajduje się dane skrzyżowanie.

Ponieważ z praktyki wiem, że itinerery współrzędnościowe są obecnie bardzo rzadko wykorzystywane w opisach rajdowych, nie będę się specjalnie dalej rozwodził nad tematem. Chyba że się coś zmieni. Pozdrawiam.

Czy to już koniec ?

Teoretycznie omówiliśmy chyba wszystkie tajemnice nawigacji.
Dla utrwalenia wiedzy i sprawdzenia siebie przed wyruszeniem w trasę polecam jeszcze poniższe testy praktyczne:

Ćwiczenia praktyczne:

Rajd ADEPT 2007
Rajd MADEPT
Rajd ZIMA 2006
Rajd SIMR 2007
Rajd "Cyrilometodějské klání"

Materiały szkoleniowe z imprezy Zamieć 2012

Itinerer i mapy Odcinka 1
Przejazd Odcinka 1
Próba sprawności

Zapraszam także do ćwiczeń praktycznych zamieszczonych na czeskiej stronie nawigacyjnej:

http://www.aoscz.info/ucebnice.php


wstecz       (91)       dalej

© benix      Automobilklub Polski                                                    Automobilklubpolski.pl używa plików cookies aby ułatwić korzystanie z naszego serwisu.