15 stycznia 2017






polecamy

polecamy



komisje

TajemniceNawigacji

Podstawowe pojęcia

Każda dziedzina życia niesie z sobą całą masę niebezpieczeństw, czy się tego chce czy nie. Przyjeżdżasz na przykład na start rajdu, a tu facet Ci mówi, że na każdym "pekapie" masz uzyskać "wizę" i nie spóźnić się zbytnio na "pekac" bo możesz "złapać taryfę". No i myślisz sobie: Gość musi być chyba mocno pogięty.

A to nieprawda, to po prostu normalnie nawiedzony nawigator, który nie zauważa, że dookoła są także "normalni inaczej" niż nawigacyjnie.

Ale nie należy poddawać się przeciwnościom losu. Wystarczy przyswoić sobie kilka banalnie prostych pojęć, żeby przejść na drugą stronę (no i żeby inni zaczęli myśleć o Tobie w sposób wymieniony powyżej). Oczywiście masz wybór. Jednak zapewniam Cię, jak załapiesz, to już po Tobie. Powrotu do normalności nie będzie. Ta zabawa zaczyna wciągać tak silnie, że zanim się spostrzeżesz, już jesteś kupiony.


Jeśli jesteś podatny na  uzależnienia, nie czytaj dalej. Z nawigacji się nie wyleczysz.

No, ale do rzeczy:
PKP (pekap) - Punkt Kontroli Przejazdu - to po prostu oznaczone tablicami miejsce (np. samochód), gdzie musisz się zatrzymać, aby

uzyskać WIZĘ - czyli wpis (stempel) do karty drogowej - czyli kartki papieru z kratkami w które sędzia wpisuje lub wstemplowuje nazwy (numery) wiz.

 


Na podstawie wpisów do karty drogowej, którą musisz oddać na mecie odcinka, organizator określa czy Twój przejazd był prawidłowy, jaki był czas przejazdu, czyli w rezultacie Twoje miejsce w klasyfikacji rajdu.

Kartę drogową wypełnia się najczęściej od lewej górnej kratki do prawej dolnej, kratka po kratce, bez zostawiania wolnych miejsc, czytelnie, bez skreśleń i poprawek. Sędzia dokonujący obliczeń, błędnie wypełnione kratki zalicza jako wizy nieprawidłowe, co powoduje naliczenie karnych punktów.

wstecz       (9)       dalej

© benix      Automobilklub Polski                                                    Automobilklubpolski.pl używa plików cookies aby ułatwić korzystanie z naszego serwisu.