15 stycznia 2017






polecamy

polecamy



komisje

VI runda IRC Cup – GEKO Ypres Rally    
28.06.2011

Tradycyjnie już w dla tego cyklu w kolejnej jego odsłonie jedynie co czwarty startujący dotarł do mety. Już na pierwszym odcinku 84 kierowców miało wypadki i pożegnało się z trasą, która tym razem obejmowała 14 asfaltowych odcinków, rozgrywanych głównie w okolicach Hradka i Pribramu.

Wśród 88 szczęśliwców na mecie zameldowało się 3 naszych reprezentantów, co pozwoliło im zmieścić się w punktowanych 20-tkach w klasach. Niestety ponownie aż 4 nominowanych nie stanęło na starcie, a pozostała piątka nie dojechała dalej, niż do 8 odcinka.

11 zdobytych przez nasz team punktów spowodowało awans o jedną pozycję w klasyfikacji zespołowej. O utrzymanie zajmowanego obecnie 36 miejsca wśród 52 sklasyfikowanych zespołów przyjdzie nam jednak jeszcze powalczyć, bowiem wprawdzie do 31 zespołu tracimy tylko 7 punktów, ale nad 42 mamy jedynie 8 punktów przewagi.

Do zdobycia tych 11 punktów przyczynił się przede wszystkim Tomasz Rajewski, który zajął 13 miejsce w klasie S2000. Tym samym powtórzył rezultat osiągnięty w pierwszej rundzie przez Tomasza Słaboń, który jednak nie może od tamtego czasu odnaleźć się na trasach IRC. Nie nominowany niestety tym razem Robert Klimczak był lepszy jeszcze o 3 pozycje, co pozwala mieć nadzieję, że od następnej rundy wywalczy on sobie stałe miejsce w reprezentacji teamu w tej klasie. Dojeżdżającemu zazwyczaj do mety w swej koronnej klasie WRC Stefanowi Łaskowskiemu i tym razem nie udało się ukończyć rajdu.

Pozostałe 3 punkty zdobyli nasi reprezentanci w klasie N4: Justyna Rajewska (2) i Marcin Felkowski (1). Szkoda, że na starcie nie stanął trzeci nasz reprezentant – Marcin Staniurski, bo zdobycz punktowa mogłaby być jeszcze większa.

Klasa S1600 kolejny już raz nie przyniosła nam punktów. Żadnemu z dwóch naszych reprezentantów, którzy stanęli na starcie, nie udało się niestety dojechać do mety.
W nie zaliczanej do punktacji zespołowej klasie A5 tylko jeden z nominowanych zdecydował się na start, ale zmuszony był wycofać się na 7 odcinku.

Runda ta była kolejną, która dowiodła, że rozważna, równa jazda, umożliwiająca osiągnięcie mety, daje prawie 100% gwarancję zdobycia punktów w klasyfikacji teamów. Stosowanie takiej taktyki w kolejnych rundach może być kluczowe dla poprawienia pozycji AP WRT w tej jakże trudnej międzynarodowej rywalizacji.

Wyniki VI eliminacji IRC 2011 – GEKO Ypres Rally

Klasyfikacja generalna IRC 2011 po 6 rundach

 

 

<Powrót do aktualności>


© benix      Automobilklub Polski                                                    Automobilklubpolski.pl używa plików cookies aby ułatwić korzystanie z naszego serwisu.